Quim Varela - Portafoli


Projecte personal

O propòsit empresarial o artístic, subjectiu i íntim.


    


kill quimix

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del local [Plaça Santa Catarina, 2, Barcelona]. El protocol a seguir per a la seva integració in situ va ser, reduir la proposta inicial, treballada a gran escala, i portar-la a quatre tintes -veure última fotografia- , on s’aprecia el fotomuntatge i altres tècniques gràfiques, per a la seva composició sobre paret amb imprimació de pintura ultraviolada, juntament amb acrílics i retoladors per al treball del dibuix i així; concebre l’obra final-acabada.

SINOPSI: La idea a representar ve fixada pel mètode publicitari i la seva translació a la tècnica de la Pintura Mural i les seves pràctiques artístiques. Rescatant a una actriu popular com Uma Thurman i enclavant-la dins d’un context esquinçador. Veiem un cor rebentat, que explota en la seva forma i conté l’essència del moment passional. De la mateixa manera, resta partit per la meitat i trencat, mentre ella roman en peus; com a estandart i representació d’una gesta finalitzada. D’una batalla guanyada. Sota el procés creatiu de la recreació de quatre cors diferents, muntats amb [Photoshop i Illustrador] i la imatge de l’actriu, extreta del cartell de la pel·lícula KillBill, es recull la síntesi gràfica de colors i es construieix la temàtica redibuixant la representació a plasmar.


    


Impremta Varela - 80è aniversari

Cartell publicitari per a l’Empresa d’Arts gràfiques: Impremta Varela de Santa Coloma de Gramenet. Forma part d’una trajectòria de projectes basats en el propi disseny de la imatge corporativa i el seu continuum, ja que amb ella es treballa tot el ventall de suports i aleatoris vinculats al disseny i la creació artística per a la seva difusió, en tots els mitjans. En concret, ens centrem en el Cartell de l’aniversari dels 80 anys de professionalitat i servei en les Arts Gràfiques, des dels seus inicis l’any 1935 fins al 2015, reflectit en el Cartell, però de fet, fins als nostres dies.

La idea era representar la consecució de figures geomètriques a manera de pastilles de color i la seva cohesió amb les tipografies presentades. Però la inspiració és presa del moviment artístic rus anomenat Constructivisme Rus que es donar el 1914 com un Art de progrés, incloent l’Arquitectura. D’aquí, les composicions es generen amb aquesta visió utilitària, i és amb aquest exercici de recuperació, on recordem una de les seves manifestacions, com és l’Art d’Agitació Propaganda que segueix vigent i és reconegut mundialment amb artistes com Rodchenko o El Lissitsky. Per la seva simplicitat i funcionalitat alhora de plantejar evolució, moviment-progress i síntesi. Traduït mitjançant la disposició de línies, quadrats, cercles i altres figures geomètriques que sota la senzillesa tanquen un sense fi de significats. Amb aquest Cartell queda plasmada la intenció del seu creador i el seu posicionament.


    


Impremta Varela

Incorporat en la sèrie del Cartellisme Corporatiu per a l’Empresa «Impremta Varela» de Santa Coloma.

L’ús de tipografies variades, versàtils i funcionals; es realitza la composició per a la seva campanya publicitària, que es donarà cabuda en revistes, mailings, calendaris i altres amb el mateix motiu. L’acabo final es realitza mitjançant el [Illustrator].


    


Cowotype

Tipografia creada per Cowowo. El naixement va venir donat per la creació de la imatge corporativa de l’empresa, en la qual la intenció era cohesionar el tot en una sola peça gràfica (Logo i Imago).

Arran de generar un logotip específic va anar agafant protagonisme la tipografia i així es va acabar creant la seva identitat. D’ella sorgeix tot l’alfabet. El seu procés creatiu i l’evolució de les lletres esdevé amb el Illustrator, després de generar amb Fontforge i així obtenir l’arxiu cowotype.ttf.


    


Bang!¿

Peça d’Autor de 45x60cm realitzada en Serigrafia.

La composició vol expressar un estat de dificultat en la vida. Aquests moments, on sembla que el cap et vagi a esclatar, a causa de l’acumulació d’emocions i sentiments calats en ella. A tots ens arriba el límit i després d’ell, l’explosió i de nou l’alliberament cap a un nou estat de felicitat. Tot el treball va ser molt renovador, a tots els nivells, personal i professional. Aquest va ser un d’una sèrie en la qual vaig recuperar el meu estigma compositiu mitjançant diverses tècniques i bagatge professional; tant artístic com a digital. Finalment el muntatge es tanca amb Photoshop, Illustrator i edició en Serigrafia.


    


Impremta Varela

Incorporat en la sèrie del cartelisme Corporatiu per a l’Empresa Impremta Varela de Santa Coloma. En aquest cas, es tractava de promocionar-la i seguint la línia del Constructivisme Rus, s’evoquen els mateixos paràmetres.

Es va presentar per a la seva posterior realització gràfica sobre diverses aplicacions com, revistes, mailings, etc. A més de traslladar-se a gran grandària per formar part del propi espai, en gran format; tant interior com a exterior.


    


Impremta Varela

Incorporat en la série del Cartellisme Corporatiu per a l’Empresa Impremta Varela de Santa Coloma. La seva finalitat era constatar com a Calendari Oficial del 2016, però es va ampliar a altres divulgatius i també en format gran per a l’ús dins de l’Empresa com a recurs visual i promocional.

La idea neix de la superposició de tipografies o lletres, dissenyades i col·locades estratègicament per realçar una en concret i enaltir la seva lectura, creant el mes de l’any. Podem visualitzar cadascun dels mesos en la diapositiva nº2. El vermell fa que no puguem ometre la lectura i amb ell, l’esdevenir dels dies. El tractament del color va a la recerca de tots els escomesos que concerneixen en una Impremta i per això, aquesta subtilesa en la seva representació, que si aconseguim parar un segon veurem la intenció del dissenyador.


    


Impremta Varela - web

Amb aquesta web de caràcter personal que entorna la saga familiar, existeix un repte en organització i gestió de gran implicació i estudi a tots els nivells. Continguts, guió web, elaboració de tota la pàgina, funcionament i altra, era un assoliment a aconseguir, i una meta on arribar. Producte d’aquest doble treball, es defineix una web on, queda reflectit la capacitat de treball que Impremta Varela pot contenir, de la mateixa manera aquest canvi de paradigma des dels seus orígens fins a dia d’avui. Cada etapa lucra la seva evolució: des de les primeres impressions amb tipografia, passant per offset fins a l’era digital que ens aporta el present.

El disseny dut a terme, passa per tot això i concentra cada apartat creant noves icones que aporten el contingut de cada secció que treballen. Tota ella en Responsive, adaptable a dispositius mòbils, en HTML I CSS3. Un triomf per a la seva història.

veure web

    


Cowowo

Logotip creat per a un Projecte Propi i en equip, formant societat. Està pensat i enfocat cap a un negoci de coworking i al seu torn, com a estudi de disseny. La voluntat creativa és implicar l’evolució, el progrés i la superació en la travessia de tot procés. Evocant aquest cúmul de sinergies que es creen dins d’aquest tipus d’espais.

El símbol del tricicle de cinc persones, crea la paraula mentre es compon. Són la mateixa cosa. Com una metonímia en moviment. En aquesta transformació, es tracta de crear i personalitzar les tipografies, a través d’una plantilla original, concebuda per al merescut.


    


Cowotype Bold

Tipografia creada per Cowowo. Després de la realització de Cowotype, va esdevenir la seva versió BOLD i el seu arxiu Cowotypebold.tff.


    


Impremta Varela

Incorporat en la sèrie del Cartelismo Corporatiu per a l’Empresa Impremta Varela de Santa Coloma. A manera de reticle neix el caràcter principal de l’Empresa: La lletra ”G”. En el seu si, enclavat un ull, que percep en ell un món digital, ja que en el mateix, transiten totes les gammes de colors.

Aquest Cartell ha estat utilitzat en diverses Campanyes, mitjançant anuncis, revistes, pamflets i altres divulgatius promocionals com a mítics i tríptics, mailings, lones i roll-ups. És la pura imatge de la Impremta viva.


    


That’s amore

Peça d’Autor de 140x100cm realitzada en Tècnica Mixta.

La idea era aconseguir la pròpia textura de l’embolcall dels condons, realitzant una composició cromàtica dels seus mateixos colors, tonalitats i lluentors. Donant-li un acabat en làtex com el seu producte. Aquesta relació interior/exterior i aquest desvetllar continent i contingut, emana la metàfora intencionada cap a l’amor, tal com ho asseguis per dins és per fora. Protegeix-ho, cuida-ho, estima-ho.


    


Impremta Varela

Disseny de mailing per promocionar la nova Impremta Varela, obtenint una difusió amb innovadora i moderna; que marca l’inici del canvi.

El seu procés de creació és a través de Illustrator i realitzant el mailing amb l’aplicació web mailchimp.


    


Impremta Varela

Apostem per aquesta felicitació de Nadal i del Nou Any 2015, ja que la imatge ens porta al famós artista Mr. Brainwash, conegut per aquest tipus de composicions i missatges inclosos plens de possibilitat i contemporaneïtat. Així, és el reflex d’aquesta Impremta després de generacions de professionalitat. En ella resideix la capacitat i la transmutació. L’adaptar-se als nous temps.

Reconèixer el que s’està fent en el seu mateix ram, en aquest companyonia que retroalimenta a tot creador d’idees artístiques. Així neixen noves etapes i fluxos de creativitat. El missatge queda clar amb aquest fotomontaje tractat amb Photoshop i Illustrator.




Gymi Jam - Video DJ

Elaboració d’un VIDEO-DJ amb creacions de vídeo diverses, punxant música en directe, exercint diferents loops preparats en videos curts i filtrats amb aftereffects;

al seu torn barrejats amb el programa arkaos, especial per a mesclar vídeos en directe- i produït reeixidament.

veure web

    


Impremta Varela

Logotip creat per a la Impremta Varela on el logo simula tres esferes cilíndriques que componen maquinària offset, les impressions del qual són de gran tiraje.

El seu acoplament incideix en la idea de dinamisme i evolució a través dels colors llum es crea aquesta metàfora encaixada en el llenguatge professional com l’espectre cromàtic del RGB.

veure web

    


Suburbe

Aquest Logotip va néixer d’un projecte personal i va acabar com a projecte col·lectiu. Va obtenir difusió pública i extensió fins a dia d’avui. Es va formar una Associació Cultural, per donar veu i cabuda a Artistes plàstics, Literaris i altres, amb la idea de socialitzar l’Art. Amb la finalitat de que l’Art, pogués arribar a tota la societat. Per això, el logotip tanca aquesta idea de mostrar al món el que està fora; però des de dins.

En aquest cas, donar visibilitat a la suburbe. La pregnància i la força de l’esfera, de la qual emanen edificis, expandeix la idea i la propulsa per engendrar aquesta comesa. La font d’inspiració va ser el Barri de Singuerlín, icona d’aquesta representació, tant en el seu continent, com en el seu contingut. Respira en tota la seva composició, plantejaments per qüestionar-se situacions i circumstàncies socials i culturals.

veure web

    


Cowowo

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Coworking COWOWO [C/Beates, 1A Barcelona].

SINOPSI: És el resultat de l’exercici de dissenyar una imatge corporativa, que pugui plasmar-se sobre diversos suports. En aquest cas, la paret de l’entrada del local, és on resideix. Una impactant localització, pensada per a un espai versàtil, dinàmic i innovador. La seva visualització tant és interior com a exterior, dota a l’espai d’elegància i originalitat. Et transporta d’un lloc a un altre i també et situa, en el pas del temps, del passat al present. Tot el logotip funciona amb aquesta simultaneïtat visual i discursiva tan singular.


    


Doctype 8

Peça d’Autor de 100x70cm realitzada sobre làmina estucada mate.

De la sèrie de làmines d’experimentació amb tècnica mixta sobre paper estucat, articulant mètodes sobre la representació artística i tipogràfica segons tècniques i formes.


    


Estenent el desastre

El propòsit del Logo era emetre’s com, segell literari i signatura, de les obres realitzades per Suburbe.

Com el propi nom indica, tanca un abisme, una immensitat…, però a la pal, d’aquest meteorit que queda representat, emergeix un arbre que proveeix vida eterna, dóna esperança, possibilitat, fe, canvi…, i una infinitat de connotacions, de prosperitat i actuació infinites, dins, fora i en si mateix; pel seu caràcter vivificador.

veure web

    


Impremta Varela

La intenció de crear aquest disseny, va ser com a evolució promocional i publicitària per a la Impremta Varela. El seu procés creatiu consta de la realització de taques en colors diferents (CMYK) per generar finalment amb Ilustrator el seu estat corporatiu, guardant relació amb l’empresa destinada.

Ha estat una imatge dotada per al canvi de gràfica corporativa de l’empresa. Es va utilitzar en diversos suports publicitaris i promocionals. Així com per a papereria, cartellisme i grafisme per vestir la sucursal de copisteria de la mateixa, al Carrer Major 24 de Santa Coloma de Gramenet. La seva divulgació ha arribat a revistes, passant pel seu procés creatiu esdevé a partir de l’ús de tinta sobre paper i finalment la seva composició a través d’Illustrator.


    


Impremta Varela

Incorporat en la sèrie del cartellisme corporatiu per a l’empresa Impremta Varela de Santa Coloma. La idea prové de l’Escola d’Art Bauhaus i el seu modus operandi.

Sobre la base d’uns componedors tipogràfics es va desenvolupant l’efecte gràfic buscat, emulant a l’ús i la manera d’imprimació a l’origen; però traslladat al cartell mitjançant la fotografia de plató i el muntatge digital. Es crea un assentament absolut en la seva lectura, pel pes visual que emanen les peces de plom i que conviuen amb la modernitat, ja que s’empasten al mètode íntegrament comunicativa. Ha estat una imatge molt reconeguda i reproduïda.


    


Doctype 5

Peça d’Autor de 100x70cm realitzada sobre làmina.

Creada en tècnica mixta, la idea es basa en la representació gràfica del llenguatge HTML, PHP i CSSE que resideix en qualsevol web. La seva fi és transmetre aquests continguts com una imatge d’allò que resta invisible a l’usuari de la xarxa.


    


    


Double me

Peça d’Autor de 50x40cm realitzada sobre làmina.

Pertany a la sèrie d’experimentació enfocada cap a la fotografia. A l’ús de tiratge de fotos i revelat, mitjançant exposicions vàries o doble exposició en una mateixa fotografia o mateix negatiu i de la mateixa manera, en aquest joc artístic també en el seu revelat amb l’ampliadora i baix motius gràfics; es troba el seu desenvolupament


    


    


Llargcircuit

Peça d’Autor de 100x30cm realitzada sobre làmina.

Peça pertanyent al procés d’experimentació mitjançant fotocòpies, el mètode de les quals permet crear una transició visual de la imatge que sembla desintegrar-se; lloc que incidint el captura un moviment sobre la mateixa, apareix l’efecte sobre el paper de l’acte artístic. Una vegada realitzat, es filtra en Photoshop.


    


    


Impremta Varela

Rètol de la Impremta Varela dotat de lletres corpòries enganxades sobre una placa de dibon de 3mm,

prèviament preparada amb un vinil gris i finalment col·locada gràficament.


    


Doctype 3

Peça d’Autor de 120x70cm realitzada sobre làmina.

Pertany a la série Letters, la cerca és experimentar amb diferents tècniques: ·Transfer ·Pintura · Aquarel·la ·Reserves, etc.


    


Cogràfic

Cogràfic és el logotip creat específicament per al nou projecte vigent de la “Impremta Varela”. Una proposta de renovació del concepte intern de funcionament i dinàmiques, com de manera externa, pensat com una extensió d’amplificació artística a tots els nivells i proveint el recinte de tots els serveis per crear una cèl·lula de treball gràfic i estètic. La materialització del mateix és un Coworking Gràfic.

Amb aquest canvi substancial i existencial, la idea originària era realitzar un logotip amb la intenció que detonés el grafisme que embolica el mètode de treball. Així per a la seva elaboració, es van utilitzar diferents tipografies clàssiques-Sans Serif i Roman- aconseguint un punt central de color amb la lletra “g”, que connotés el món de la impremta, així com de les arts gràfiques. La seva composició està fora de registre, podent-se veure en el seu disseny els quatre colors intencionats i a propòsit com a fusió d’un tot i d’un nucli que agrupa el tècnic, l’artístic i la tecnologia-digital- existents en el seu si. La tècnica utilitzada és a través de l’ús de fotocòpies i el trasllat als programes de disseny gràfic, amb el seu tractament digital, per a la seva formalització final.