Quim Varela - Portafoli


Pintura mural

o modalitat artística expressada sobre mur/paret interior o exterior.


    


kill quimix

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del local [Plaça Santa Catarina, 2, Barcelona]. El protocol a seguir per a la seva integració in situ va ser, reduir la proposta inicial, treballada a gran escala, i portar-la a quatre tintes -veure última fotografia- , on s’aprecia el fotomuntatge i altres tècniques gràfiques, per a la seva composició sobre paret amb imprimació de pintura ultraviolada, juntament amb acrílics i retoladors per al treball del dibuix i així; concebre l’obra final-acabada.

SINOPSI: La idea a representar ve fixada pel mètode publicitari i la seva translació a la tècnica de la Pintura Mural i les seves pràctiques artístiques. Rescatant a una actriu popular com Uma Thurman i enclavant-la dins d’un context esquinçador. Veiem un cor rebentat, que explota en la seva forma i conté l’essència del moment passional. De la mateixa manera, resta partit per la meitat i trencat, mentre ella roman en peus; com a estandart i representació d’una gesta finalitzada. D’una batalla guanyada. Sota el procés creatiu de la recreació de quatre cors diferents, muntats amb [Photoshop i Illustrador] i la imatge de l’actriu, extreta del cartell de la pel·lícula KillBill, es recull la síntesi gràfica de colors i es construieix la temàtica redibuixant la representació a plasmar.


    


Un gintònic collons!

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Bar LUPARA [Plaça Santa Caterina, Barcelona].

SINOPSI: Pintura Mural creada per una sèrie de peces promocionals de la beguda GIN TONIC, per LUPARA. L’enfocament de la creació ve donat a través de la paròdia i la sàtira de cada personatge escollit. En aquest cas l’actor Robert de Niro i la seva famosa escena de Taxi Driver, queda caricaturitzada mitjançant un cogombre en mà, quan sosté una pistola en el fotograma real. El procés de treball traslladat al mur, es regeix en la reducció de tres tintes planes (veure-última fotografia i la proposta inicial), reflex de la síntesi d’imatge tractada en [Photoshop i Illustrator], per arribar a la imatge òptima i d’estètica Mural traduïda en acrílic i sobre paret.


    


Santa Merilyn

Pintura Mural encarregada per al local situat a Barcelona, Plaça Santa Caterina nº2. La idea era transmetre la santedat d’un personatge tan criticat en la seva època com va ser la famosíssima actriu i cantant Marilyn. Emular la seva tipificació com una Mare de Déu i totes les connotacions que la suma d’ambdues generen. Dos conceptes contradictoris, sota l’estímul Marylineano de pin-up, seductora i sinuosa VS la castedat i la virginitat etèria.

La suma d’ambdues és provocadora gràficament i alhora reflexiva en el seu contingut. El procés de creació i col·locació sobre paret, tracta d’una reducció a sis tintes planes. En l’última fotografia del disseny inicial, apareix aquest fotomontaje amb els dibuixos realitzats en Photoshop i Illustrator. La paret està dotada d’una imprimación-capa de pintura- ultraviolada i el dibuix està pintat en acrílic i rotuladors.


    


Jimi Hendrick’s

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Bar LUPARA [Plaça Santa Caterina, Barcelona].

SINOPSI: Pintura Mural creada per una sèrie de peces promocionals de la beguda GIN TONIC, per LUPARA. L’enfocament de la creació ve donat a través de la paròdia i la sàtira de cada personatge escollit. La composició per a aquesta creació era conjuminar i vincular el personatge amb la marca de ginebra-Hendrick’s-. A través de la fusió entre imatge i tipografia, s’unifiquen tots dos conceptes i neix una llimona sorgida del pèl del mític músic que connota al del gin tonic i així a la venda concreta del Hendrick’s. La idea assemblada t’atrapa i et deté seductorament, vestida amb dues tintes, de negre i groga llimona


    


Bee feater my freind

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Bar·LUPARA _[Plaça Santa Caterina, Barcelona].

SINOPSI: Pintura Mural creada per una sèrie de peces promocionals de la beguda GIN TONIC, per LUPARA. L’enfocament de la creació ve donat a través de la paròdia i la sàtira de cada personatge escollit. I en aquest cas, utilitzar la famosa frase: ”Be water my friend”, de l’anunci que va emetre BMW amb Bruce Lee, durant el 2006-2007. El joc de paraules o Anagrama és utilitzat per crear la transposició de les lletres d’una paraula per crear el resultat visible i completament diferent. Portant de nou el registre a la marca Beefeater. Tot realitzat en acrílic sobre paret.


    


God save the gin

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Bar·LUPARA _[Plaça Santa Caterina, Barcelona].

SINOPSI: Pintura Mural creada per una sèrie de peces promocionals de la beguda GIN TONIC, per LUPARA. L’enfocament de la creació ve donat a través de la paròdia i la sàtira de cada personatge escollit. És la peça clau i l’essència de la sèrie. ja que és la mare Regna d’Anglaterra, de qui coneixem consumeix aquesta beguda. Alterant la seva imatge i portant-la a una simulada portada del disc de Sex Pistols i transmutan la frase commemorativa i himne nacional: God save theQueen.


    


Yes we gin

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Bar · LUPARA _[Plaça Santa Caterina, Barcelona].

SINOPSI: Pintura Mural creada per una sèrie de peces promocionals de la beguda GIN TONIC, per LUPARA. L’enfocament de la creació ve donat a través de la paròdia i la sàtira de cada personatge escollit. Sumant en aquest cas, la frase cèlebre: Yes we ca, de la campanyapolítica del President Barack Obama a EUA. El canvi ve dau per la variació de la paraula ca per gin, i de nou, l’alteració sintàctica juntament amb el tractament de la peça componen el resultat a dues tintes.


    


Cowowo

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Coworking COWOWO [C/Beates, 1A Barcelona].

SINOPSI: És el resultat de l’exercici de dissenyar una imatge corporativa, que pugui plasmar-se sobre diversos suports. En aquest cas, la paret de l’entrada del local, és on resideix. Una impactant localització, pensada per a un espai versàtil, dinàmic i innovador. La seva visualització tant és interior com a exterior, dota a l’espai d’elegància i originalitat. Et transporta d’un lloc a un altre i també et situa, en el pas del temps, del passat al present. Tot el logotip funciona amb aquesta simultaneïtat visual i discursiva tan singular.