Quim Varela - Portafoli


Disseny aplicat


    


Carpeta UB

Conjuntament amb Lourdes Soriano Samper, aquest disseny va ser el guanyador del Primer Premi del Concurs Públic de la Carpeta i Imatge Corporativa de la Universitat de Barcelona 2008-2009 (UB).

Els vots populars de l’alumnat de la UB, van deliberar por majoria absoluta al guanyador, que va ser designat por el Tribunal Institucional i nomenat amb el seu pseudònim: ”Significació Intrínseca” Nom que evoca el propòsit del disseny: Mitjançant transfers tipogràfics i la superposició dels mateixos, a manera d’escala gradual ”in crescendo”, tal com els nostres propis coneixements, transmet l’evolució i aprenentatge per a la formació i autorealització personal, dins del circuit universitari i la travessia del saber humà, fins a aconseguir els nostres propis objectius i propòsits de vida.


    


Impremta Varela

Incorporat en la série del Cartellisme Corporatiu per a l’Empresa Impremta Varela de Santa Coloma. La seva finalitat era constatar com a Calendari Oficial del 2016, però es va ampliar a altres divulgatius i també en format gran per a l’ús dins de l’Empresa com a recurs visual i promocional.

La idea neix de la superposició de tipografies o lletres, dissenyades i col·locades estratègicament per realçar una en concret i enaltir la seva lectura, creant el mes de l’any. Podem visualitzar cadascun dels mesos en la diapositiva nº2. El vermell fa que no puguem ometre la lectura i amb ell, l’esdevenir dels dies. El tractament del color va a la recerca de tots els escomesos que concerneixen en una Impremta i per això, aquesta subtilesa en la seva representació, que si aconseguim parar un segon veurem la intenció del dissenyador.


    


Universitat de Lleida

Lorem Ipsum es simplemente el texto de relleno de las imprentas y archivos de texto. Lorem Ipsum ha sido el texto de relleno estándar de las industrias desde el año 1500,

Lorem Ipsum es simplemente el texto de relleno de las imprentas y archivos de texto. Lorem Ipsum ha sido el texto de relleno estándar de las industrias desde el año 1500,


    


Impremta Varela

Apostem per aquesta felicitació de Nadal i del Nou Any 2015, ja que la imatge ens porta al famós artista Mr. Brainwash, conegut per aquest tipus de composicions i missatges inclosos plens de possibilitat i contemporaneïtat. Així, és el reflex d’aquesta Impremta després de generacions de professionalitat. En ella resideix la capacitat i la transmutació. L’adaptar-se als nous temps.

Reconèixer el que s’està fent en el seu mateix ram, en aquest companyonia que retroalimenta a tot creador d’idees artístiques. Així neixen noves etapes i fluxos de creativitat. El missatge queda clar amb aquest fotomontaje tractat amb Photoshop i Illustrator.


    


Creu Roja

Cartell per encàrrec per a la Creu Vermella. El missatge era clar i el seu motiu unificador. Per això, amb la figura del rubicub, es va formar una imatge que integrés aquesta condició: Tots som un.

Com a únic element del que apareix el logo corporatiu d’aquesta gran fundació i amb l’ajuda del Photoshop/Illustrator]es va confeccionar el propòsit-objectiu


    


Galeria Espai B

Encàrrec del catàleg de la Galeria d’Art Espai B, destinat a la participació de la Fira d’Art Internacional Contemporani ARC Madrid. El disseny de portada i la seva composició estan realitzats en tècnica mixta, on el joc amb les lletres emet la predominança de la “B” per enfortir el nom de la galeria.

El treball està realitzat per Lourdes Soriano Samper i Quim Varela_Dissenyo i Continguts_. A més de la Producció i Mediació d’Artistes i Galeria. Es tractava de dur a terme tot el circuit artístic per treure a la llum la galeria i els seus artistes, en el marc internacional des d’ARC. El seu procés de treball parteix de l’artístic cap al digital, amb la utilització del Photoshop i el QuarkXpress.


    


Doctype 2

Peça d’Autor de 100x70cm realitzada sobre làmina estucada mate.

Pertany a la série Letters on buscava experimentar diferents tipus de tècniques: ·Tranfer · Pintura superficial · Reserves, etc.


    


Impremta Varela

La intenció de crear aquest disseny, va ser com a evolució promocional i publicitària per a la Impremta Varela. El seu procés creatiu consta de la realització de taques en colors diferents (CMYK) per generar finalment amb Ilustrator el seu estat corporatiu, guardant relació amb l’empresa destinada.

Ha estat una imatge dotada per al canvi de gràfica corporativa de l’empresa. Es va utilitzar en diversos suports publicitaris i promocionals. Així com per a papereria, cartellisme i grafisme per vestir la sucursal de copisteria de la mateixa, al Carrer Major 24 de Santa Coloma de Gramenet. La seva divulgació ha arribat a revistes, passant pel seu procés creatiu esdevé a partir de l’ús de tinta sobre paper i finalment la seva composició a través d’Illustrator.


    


Impremta Varela - Sant Jordi 2016

Cartell creat per Impremta Varela i la festivitat de la Diada a Catalunya.

A través d’un mailing, elaborada a partir de tipografies específiques i amb una sensibilitat concreta, per emetre l’emoció del sentiment viu i social que transmet aquesta tradició d’identitat històrica, cultural i literària. La composició també fa referència al món de la Impremta per la metodologia emprada en el seu exercici artístic. La rosa a manera de aiguada, enalteix l’olor i l’essència de la pròpia Cultura Catalana.


    


Impremta Varela

Incorporat en la sèrie del cartellisme corporatiu per a l’empresa Impremta Varela de Santa Coloma. La idea prové de l’Escola d’Art Bauhaus i el seu modus operandi.

Sobre la base d’uns componedors tipogràfics es va desenvolupant l’efecte gràfic buscat, emulant a l’ús i la manera d’imprimació a l’origen; però traslladat al cartell mitjançant la fotografia de plató i el muntatge digital. Es crea un assentament absolut en la seva lectura, pel pes visual que emanen les peces de plom i que conviuen amb la modernitat, ja que s’empasten al mètode íntegrament comunicativa. Ha estat una imatge molt reconeguda i reproduïda.


    


Malpaso

Campanya publicitària, promoció de la Diada de Sant Jordi 2013 a Catalunya per a l’Editorial Mal Paso. L’encàrrec consistia en la creació de cartells, flyers, roll-ups, punts de llibre, així com els anuncis per als periòdics (El País).

Tractem tot el circuit de agenciamiento per a la seva publicitat, realitzant fotos de plató, dibuixos i esbossos varis per produir el seu muntatge posterior en Illustrator i Photoshop.


    


Llibreria Major

Amb motiu de la celebració dels 25 anys de la Llibreria Major de Santa Coloma de Gramenet. Vàrem tenir l’encàrrec de crear la campanya de packaging per obsequiar als clients el detall de fidelitat i confiança en ells.

El disseny consisteix en el seu plànol desplegable i la seva edició; mitjançant digitalització


    


Centre Excursionista Puig Castellar

además de evocar una lectura ágil y entendedora. Trimestralment es realitza la maquetació i edició de la Revista del Centre Excursionista Puig Catellar CEP de Santa Coloma de Gramenet.

S’ha dissenyat i elaborat la seva retícula en dues ocasions, de manera que s’ha buscat la modernització de la mateixa, aportant innovacions com la col·locació de les fotografies amb un tracte de protagonisme gràfic, a més d’evocar una lectura àgil i entenedora.


    


Cogràfic

Cogràfic és el logotip creat específicament per al nou projecte vigent de la “Impremta Varela”. Una proposta de renovació del concepte intern de funcionament i dinàmiques, com de manera externa, pensat com una extensió d’amplificació artística a tots els nivells i proveint el recinte de tots els serveis per crear una cèl·lula de treball gràfic i estètic. La materialització del mateix és un Coworking Gràfic.

Amb aquest canvi substancial i existencial, la idea originària era realitzar un logotip amb la intenció que detonés el grafisme que embolica el mètode de treball. Així per a la seva elaboració, es van utilitzar diferents tipografies clàssiques-Sans Serif i Roman- aconseguint un punt central de color amb la lletra “g”, que connotés el món de la impremta, així com de les arts gràfiques. La seva composició està fora de registre, podent-se veure en el seu disseny els quatre colors intencionats i a propòsit com a fusió d’un tot i d’un nucli que agrupa el tècnic, l’artístic i la tecnologia-digital- existents en el seu si. La tècnica utilitzada és a través de l’ús de fotocòpies i el trasllat als programes de disseny gràfic, amb el seu tractament digital, per a la seva formalització final.