Quim Varela - Portafoli


Illustrator


    


    


Carpeta UB

Conjuntament amb Lourdes Soriano Samper, aquest disseny va ser el guanyador del Primer Premi del Concurs Públic de la Carpeta i Imatge Corporativa de la Universitat de Barcelona 2008-2009 (UB).

Els vots populars de l’alumnat de la UB, van deliberar por majoria absoluta al guanyador, que va ser designat por el Tribunal Institucional i nomenat amb el seu pseudònim: ”Significació Intrínseca” Nom que evoca el propòsit del disseny: Mitjançant transfers tipogràfics i la superposició dels mateixos, a manera d’escala gradual ”in crescendo”, tal com els nostres propis coneixements, transmet l’evolució i aprenentatge per a la formació i autorealització personal, dins del circuit universitari i la travessia del saber humà, fins a aconseguir els nostres propis objectius i propòsits de vida.


    


Impremta Varela - 80è aniversari

Cartell publicitari per a l’Empresa d’Arts gràfiques: Impremta Varela de Santa Coloma de Gramenet. Forma part d’una trajectòria de projectes basats en el propi disseny de la imatge corporativa i el seu continuum, ja que amb ella es treballa tot el ventall de suports i aleatoris vinculats al disseny i la creació artística per a la seva difusió, en tots els mitjans. En concret, ens centrem en el Cartell de l’aniversari dels 80 anys de professionalitat i servei en les Arts Gràfiques, des dels seus inicis l’any 1935 fins al 2015, reflectit en el Cartell, però de fet, fins als nostres dies.

La idea era representar la consecució de figures geomètriques a manera de pastilles de color i la seva cohesió amb les tipografies presentades. Però la inspiració és presa del moviment artístic rus anomenat Constructivisme Rus que es donar el 1914 com un Art de progrés, incloent l’Arquitectura. D’aquí, les composicions es generen amb aquesta visió utilitària, i és amb aquest exercici de recuperació, on recordem una de les seves manifestacions, com és l’Art d’Agitació Propaganda que segueix vigent i és reconegut mundialment amb artistes com Rodchenko o El Lissitsky. Per la seva simplicitat i funcionalitat alhora de plantejar evolució, moviment-progress i síntesi. Traduït mitjançant la disposició de línies, quadrats, cercles i altres figures geomètriques que sota la senzillesa tanquen un sense fi de significats. Amb aquest Cartell queda plasmada la intenció del seu creador i el seu posicionament.


    


Impremta Varela

Incorporat en la sèrie del Cartellisme Corporatiu per a l’Empresa «Impremta Varela» de Santa Coloma.

L’ús de tipografies variades, versàtils i funcionals; es realitza la composició per a la seva campanya publicitària, que es donarà cabuda en revistes, mailings, calendaris i altres amb el mateix motiu. L’acabo final es realitza mitjançant el [Illustrator].


    


Cowotype

Tipografia creada per Cowowo. El naixement va venir donat per la creació de la imatge corporativa de l’empresa, en la qual la intenció era cohesionar el tot en una sola peça gràfica (Logo i Imago).

Arran de generar un logotip específic va anar agafant protagonisme la tipografia i així es va acabar creant la seva identitat. D’ella sorgeix tot l’alfabet. El seu procés creatiu i l’evolució de les lletres esdevé amb el Illustrator, després de generar amb Fontforge i així obtenir l’arxiu cowotype.ttf.


    


Bang!¿

Peça d’Autor de 45x60cm realitzada en Serigrafia.

La composició vol expressar un estat de dificultat en la vida. Aquests moments, on sembla que el cap et vagi a esclatar, a causa de l’acumulació d’emocions i sentiments calats en ella. A tots ens arriba el límit i després d’ell, l’explosió i de nou l’alliberament cap a un nou estat de felicitat. Tot el treball va ser molt renovador, a tots els nivells, personal i professional. Aquest va ser un d’una sèrie en la qual vaig recuperar el meu estigma compositiu mitjançant diverses tècniques i bagatge professional; tant artístic com a digital. Finalment el muntatge es tanca amb Photoshop, Illustrator i edició en Serigrafia.


    


Impremta Varela

Incorporat en la sèrie del cartelisme Corporatiu per a l’Empresa Impremta Varela de Santa Coloma. En aquest cas, es tractava de promocionar-la i seguint la línia del Constructivisme Rus, s’evoquen els mateixos paràmetres.

Es va presentar per a la seva posterior realització gràfica sobre diverses aplicacions com, revistes, mailings, etc. A més de traslladar-se a gran grandària per formar part del propi espai, en gran format; tant interior com a exterior.


    


Impremta Varela

Incorporat en la série del Cartellisme Corporatiu per a l’Empresa Impremta Varela de Santa Coloma. La seva finalitat era constatar com a Calendari Oficial del 2016, però es va ampliar a altres divulgatius i també en format gran per a l’ús dins de l’Empresa com a recurs visual i promocional.

La idea neix de la superposició de tipografies o lletres, dissenyades i col·locades estratègicament per realçar una en concret i enaltir la seva lectura, creant el mes de l’any. Podem visualitzar cadascun dels mesos en la diapositiva nº2. El vermell fa que no puguem ometre la lectura i amb ell, l’esdevenir dels dies. El tractament del color va a la recerca de tots els escomesos que concerneixen en una Impremta i per això, aquesta subtilesa en la seva representació, que si aconseguim parar un segon veurem la intenció del dissenyador.


    


Un gintònic collons!

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Bar LUPARA [Plaça Santa Caterina, Barcelona].

SINOPSI: Pintura Mural creada per una sèrie de peces promocionals de la beguda GIN TONIC, per LUPARA. L’enfocament de la creació ve donat a través de la paròdia i la sàtira de cada personatge escollit. En aquest cas l’actor Robert de Niro i la seva famosa escena de Taxi Driver, queda caricaturitzada mitjançant un cogombre en mà, quan sosté una pistola en el fotograma real. El procés de treball traslladat al mur, es regeix en la reducció de tres tintes planes (veure-última fotografia i la proposta inicial), reflex de la síntesi d’imatge tractada en [Photoshop i Illustrator], per arribar a la imatge òptima i d’estètica Mural traduïda en acrílic i sobre paret.


    


Apebirra

Logotip creat per a una cerveseria mòbil, tal com apareix en la seva imago. La tipografia creada en aquest cas, tanca des de la seva lletra cabdal un dinamisme que circumda la qualitat del producte i recorda el fluir de la cervesa en un tot resumit amb tres estels.

La unitat de la marca queda recollida amb un cercle que embolica el seu contingut com si fos un tampó untat en tinta i estampat sobre paper o la taca que deixa un got o el cos d’un barril, la qual cosa remitent de nou al logo mòbil. Alegre i rodó per evocar el seu magnífic sabor i un gran moment.


    


Cowowo

Logotip creat per a un Projecte Propi i en equip, formant societat. Està pensat i enfocat cap a un negoci de coworking i al seu torn, com a estudi de disseny. La voluntat creativa és implicar l’evolució, el progrés i la superació en la travessia de tot procés. Evocant aquest cúmul de sinergies que es creen dins d’aquest tipus d’espais.

El símbol del tricicle de cinc persones, crea la paraula mentre es compon. Són la mateixa cosa. Com una metonímia en moviment. En aquesta transformació, es tracta de crear i personalitzar les tipografies, a través d’una plantilla original, concebuda per al merescut.


    


Santa Merilyn

Pintura Mural encarregada per al local situat a Barcelona, Plaça Santa Caterina nº2. La idea era transmetre la santedat d’un personatge tan criticat en la seva època com va ser la famosíssima actriu i cantant Marilyn. Emular la seva tipificació com una Mare de Déu i totes les connotacions que la suma d’ambdues generen. Dos conceptes contradictoris, sota l’estímul Marylineano de pin-up, seductora i sinuosa VS la castedat i la virginitat etèria.

La suma d’ambdues és provocadora gràficament i alhora reflexiva en el seu contingut. El procés de creació i col·locació sobre paret, tracta d’una reducció a sis tintes planes. En l’última fotografia del disseny inicial, apareix aquest fotomontaje amb els dibuixos realitzats en Photoshop i Illustrator. La paret està dotada d’una imprimación-capa de pintura- ultraviolada i el dibuix està pintat en acrílic i rotuladors.


    


Pit i cuixa

Per a aquest Logotip destinat a una pollería, es proposa, sortir dels típics dissenys estandarditzats i, crear per a un client com Pit i Cuixa, un repte tipogràfic.

A través de la vocal ”i” establir una relació directa amb el producte. Sintonitzant-ho mitjançant els colors i assentant-ho amb el pes d’unes tipos que, amalgamen un tot unitari. Així, es resol satisfactòriament el genèric d’aquest negoci, a través de la lectura i el treball d’un disseny innovador i sintètic.

veure web

    


Jimi Hendrick’s

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Bar LUPARA [Plaça Santa Caterina, Barcelona].

SINOPSI: Pintura Mural creada per una sèrie de peces promocionals de la beguda GIN TONIC, per LUPARA. L’enfocament de la creació ve donat a través de la paròdia i la sàtira de cada personatge escollit. La composició per a aquesta creació era conjuminar i vincular el personatge amb la marca de ginebra-Hendrick’s-. A través de la fusió entre imatge i tipografia, s’unifiquen tots dos conceptes i neix una llimona sorgida del pèl del mític músic que connota al del gin tonic i així a la venda concreta del Hendrick’s. La idea assemblada t’atrapa i et deté seductorament, vestida amb dues tintes, de negre i groga llimona


    


Cowotype Bold

Tipografia creada per Cowowo. Després de la realització de Cowotype, va esdevenir la seva versió BOLD i el seu arxiu Cowotypebold.tff.


    


Impremta Varela

Incorporat en la sèrie del Cartelismo Corporatiu per a l’Empresa Impremta Varela de Santa Coloma. A manera de reticle neix el caràcter principal de l’Empresa: La lletra ”G”. En el seu si, enclavat un ull, que percep en ell un món digital, ja que en el mateix, transiten totes les gammes de colors.

Aquest Cartell ha estat utilitzat en diverses Campanyes, mitjançant anuncis, revistes, pamflets i altres divulgatius promocionals com a mítics i tríptics, mailings, lones i roll-ups. És la pura imatge de la Impremta viva.


    


Climalectric

Logo creat per Climalectric, una Empresa d’Instal·lacions Elèctriques que com el seu nom indica unifica ambdues professions.

S’enquadra mitjançant un gràfic de tensió en el seu nom, que reposa sobre dues sòbries ”C”s en el seu inici i fi de denominació estructural, tal com plantegen amb el seu treball i el seu ofici. Amb aquesta assertivitat, concloc la imatge corporativa d’aquesta empresa. Per a la seva divulgació, ha estat necessari aplicar retolacions en els seus transports i serveis per carretera.

veure web

    


Tremens Type

Tipografia creada per dur a terme el disseny de la web del grup musical Tremendamente.com. L’autenticitat del grup, reclamava un interès gràfic especial i per això i com a fi, va ser la creació de la seva pròpia tipografia corpòria, traçada i redibujada mitjançant bolígraf i a mà alçada.

Va ser l’inici d’una tipografia i la creació del seu alfabet filtrat en photoshop i acabat en Illustrator. Amb el programa Fontforge es conclou el seu arxiu com a tal: Tremenstype.ttf


    


Bee feater my freind

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Bar·LUPARA _[Plaça Santa Caterina, Barcelona].

SINOPSI: Pintura Mural creada per una sèrie de peces promocionals de la beguda GIN TONIC, per LUPARA. L’enfocament de la creació ve donat a través de la paròdia i la sàtira de cada personatge escollit. I en aquest cas, utilitzar la famosa frase: ”Be water my friend”, de l’anunci que va emetre BMW amb Bruce Lee, durant el 2006-2007. El joc de paraules o Anagrama és utilitzat per crear la transposició de les lletres d’una paraula per crear el resultat visible i completament diferent. Portant de nou el registre a la marca Beefeater. Tot realitzat en acrílic sobre paret.


    


Càmping Els Roures

Realització per encàrrec de la senyalètica específica i informativa per al Càmping Els Roures; on es van crear tots i cadascun de les icones gràfiques que actuen de guia per als hostes. Es va vestir amb ells tot el recinte i espais necessaris per obtenir el merescut.

La seva producció gràfica està basada en realització creativa d’una retícula específica per designar mitjançant una imatge segons lloc, zona o espai. A través d’aquesta es van generant les representacions iconogràfiques


    


Impremta Varela

Disseny de mailing per promocionar la nova Impremta Varela, obtenint una difusió amb innovadora i moderna; que marca l’inici del canvi.

El seu procés de creació és a través de Illustrator i realitzant el mailing amb l’aplicació web mailchimp.


    


VIC Cosmeceuticals

En aquesta empresa farmacèutica, congrega i representa el món cel·lular i químic que l’embolica. Per això, mitjançant el (Illustrador),

es realitza i dissenya un seguit de figures quadrangulars, que representen la continuïtat molecular que s’hi hagi en el centenar de fórmules científiques, que resideixen dins de cada procés de recerca disciplinar i laboratorial.


    


Universitat de Lleida

Lorem Ipsum es simplemente el texto de relleno de las imprentas y archivos de texto. Lorem Ipsum ha sido el texto de relleno estándar de las industrias desde el año 1500,

Lorem Ipsum es simplemente el texto de relleno de las imprentas y archivos de texto. Lorem Ipsum ha sido el texto de relleno estándar de las industrias desde el año 1500,


    


God save the gin

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Bar·LUPARA _[Plaça Santa Caterina, Barcelona].

SINOPSI: Pintura Mural creada per una sèrie de peces promocionals de la beguda GIN TONIC, per LUPARA. L’enfocament de la creació ve donat a través de la paròdia i la sàtira de cada personatge escollit. És la peça clau i l’essència de la sèrie. ja que és la mare Regna d’Anglaterra, de qui coneixem consumeix aquesta beguda. Alterant la seva imatge i portant-la a una simulada portada del disc de Sex Pistols i transmutan la frase commemorativa i himne nacional: God save theQueen.


    


    


GTIA - Gabinet Tècnic Enginyeria i Arquitectura

Mitjançant un element simple i modular, es representa i concep per a aquest gabinet tècnic d’Enginyeria i Arquitectura, una peça clau, crucial com a simulacre d’alguna cosa que encaixa íntegrament i fa de sustent d’una gran construcció o edificació; de manera cabdal. Aquest imago, presenta i s’imposa, a manera de tòtem, com alguna cosa invencible, alguna cosa perenne, perdurable, etern.

Amb aquesta consistència, s’evoca el caràcter de GTI i la seva missió. Creat en (3D Studio Max i Illustrator), capaços de donar aquesta permeabilitat, per generar aquest tipus de imputs gràfics, concloents i definitoris.


    


Creu Roja

Cartell per encàrrec per a la Creu Vermella. El missatge era clar i el seu motiu unificador. Per això, amb la figura del rubicub, es va formar una imatge que integrés aquesta condició: Tots som un.

Com a únic element del que apareix el logo corporatiu d’aquesta gran fundació i amb l’ajuda del Photoshop/Illustrator]es va confeccionar el propòsit-objectiu


    


Impremta Varela

Logotip creat per a la Impremta Varela on el logo simula tres esferes cilíndriques que componen maquinària offset, les impressions del qual són de gran tiraje.

El seu acoplament incideix en la idea de dinamisme i evolució a través dels colors llum es crea aquesta metàfora encaixada en el llenguatge professional com l’espectre cromàtic del RGB.

veure web

    


Yes we gin

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Bar · LUPARA _[Plaça Santa Caterina, Barcelona].

SINOPSI: Pintura Mural creada per una sèrie de peces promocionals de la beguda GIN TONIC, per LUPARA. L’enfocament de la creació ve donat a través de la paròdia i la sàtira de cada personatge escollit. Sumant en aquest cas, la frase cèlebre: Yes we ca, de la campanyapolítica del President Barack Obama a EUA. El canvi ve dau per la variació de la paraula ca per gin, i de nou, l’alteració sintàctica juntament amb el tractament de la peça componen el resultat a dues tintes.


    


Suburbe

Aquest Logotip va néixer d’un projecte personal i va acabar com a projecte col·lectiu. Va obtenir difusió pública i extensió fins a dia d’avui. Es va formar una Associació Cultural, per donar veu i cabuda a Artistes plàstics, Literaris i altres, amb la idea de socialitzar l’Art. Amb la finalitat de que l’Art, pogués arribar a tota la societat. Per això, el logotip tanca aquesta idea de mostrar al món el que està fora; però des de dins.

En aquest cas, donar visibilitat a la suburbe. La pregnància i la força de l’esfera, de la qual emanen edificis, expandeix la idea i la propulsa per engendrar aquesta comesa. La font d’inspiració va ser el Barri de Singuerlín, icona d’aquesta representació, tant en el seu continent, com en el seu contingut. Respira en tota la seva composició, plantejaments per qüestionar-se situacions i circumstàncies socials i culturals.

veure web

    


Cowowo

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Coworking COWOWO [C/Beates, 1A Barcelona].

SINOPSI: És el resultat de l’exercici de dissenyar una imatge corporativa, que pugui plasmar-se sobre diversos suports. En aquest cas, la paret de l’entrada del local, és on resideix. Una impactant localització, pensada per a un espai versàtil, dinàmic i innovador. La seva visualització tant és interior com a exterior, dota a l’espai d’elegància i originalitat. Et transporta d’un lloc a un altre i també et situa, en el pas del temps, del passat al present. Tot el logotip funciona amb aquesta simultaneïtat visual i discursiva tan singular.


    


Estenent el desastre

El propòsit del Logo era emetre’s com, segell literari i signatura, de les obres realitzades per Suburbe.

Com el propi nom indica, tanca un abisme, una immensitat…, però a la pal, d’aquest meteorit que queda representat, emergeix un arbre que proveeix vida eterna, dóna esperança, possibilitat, fe, canvi…, i una infinitat de connotacions, de prosperitat i actuació infinites, dins, fora i en si mateix; pel seu caràcter vivificador.

veure web

    


Doctype 2

Peça d’Autor de 100x70cm realitzada sobre làmina estucada mate.

Pertany a la série Letters on buscava experimentar diferents tipus de tècniques: ·Tranfer · Pintura superficial · Reserves, etc.


    


Impremta Varela

La intenció de crear aquest disseny, va ser com a evolució promocional i publicitària per a la Impremta Varela. El seu procés creatiu consta de la realització de taques en colors diferents (CMYK) per generar finalment amb Ilustrator el seu estat corporatiu, guardant relació amb l’empresa destinada.

Ha estat una imatge dotada per al canvi de gràfica corporativa de l’empresa. Es va utilitzar en diversos suports publicitaris i promocionals. Així com per a papereria, cartellisme i grafisme per vestir la sucursal de copisteria de la mateixa, al Carrer Major 24 de Santa Coloma de Gramenet. La seva divulgació ha arribat a revistes, passant pel seu procés creatiu esdevé a partir de l’ús de tinta sobre paper i finalment la seva composició a través d’Illustrator.


    


Impremta Varela - Sant Jordi 2016

Cartell creat per Impremta Varela i la festivitat de la Diada a Catalunya.

A través d’un mailing, elaborada a partir de tipografies específiques i amb una sensibilitat concreta, per emetre l’emoció del sentiment viu i social que transmet aquesta tradició d’identitat històrica, cultural i literària. La composició també fa referència al món de la Impremta per la metodologia emprada en el seu exercici artístic. La rosa a manera de aiguada, enalteix l’olor i l’essència de la pròpia Cultura Catalana.


    


Malpaso

Campanya publicitària, promoció de la Diada de Sant Jordi 2013 a Catalunya per a l’Editorial Mal Paso. L’encàrrec consistia en la creació de cartells, flyers, roll-ups, punts de llibre, així com els anuncis per als periòdics (El País).

Tractem tot el circuit de agenciamiento per a la seva publicitat, realitzant fotos de plató, dibuixos i esbossos varis per produir el seu muntatge posterior en Illustrator i Photoshop.


    


Impremta Varela

Campanya publicitària promocional del Calendari de la Impremta Varela per el 2015. La seva gràfica també va ser utilitzada per mailing promocional.

Realitzada amb Illustrator, Quarkexpress i el mailing amb l’aplicació web mailchimp.


    


Von Strüdel

Campanya Promocional per a l’esdeveniment Von Strüdel que consta d’un fotomontaje específic a manera de collage arquitectònic que dóna cabuda a l’itinerari que concep l’esdeveniment i el seu menú culinari com un acte cerimoniós i magnificent.

Recorda una portalada neoclàssica dins d’un perfil contemporani exclusiu per a la seva promoció.


    


Talla’t estilistes

Logotip creat para Talla’t. Un centre de bellesa, estètica, perruqueria i estilistes. Situat a Santa Coloma de Gramenet.

El propòsit és traslladar el vigor i la visió personalitzada que ells transmeten, mitjançant el disseny d’una tipografia que emuli el dinamisme d’unes tisores i al seu torn un canvi de look del pèl, en un sentit nou i original, propi i personal. Com el seu segell.


    


i38

Logotip creat per encàrrec per al bufet d’advocats i economistes i38.

La idea era plasmar la simplicitat d’un treball íntegre i complet. En realció amb l’empresa i d’una manera reticular, transmetre aquesta pregnancia que tanca el imago dissenyat.


    


Blau Cucina e Caffé

Encàrrec per al Restaurant Blau de Barcelona. Un projecte íntegre amb diverses propostes. El treball constava a retolar diferents parets del local.

El procés va ser anar dibuixant sobre elles per a posteriori traçar els mateixos i col·locar vinils al llarg de la paret. Segons traçat anar enganxant i visualitzant l’espai a dissenyar. El primer pas va ser pintar la paret de blava, posteriorment col·locar vinils i per acabar una capa de làtex protector de possibles frecs i ús


    


Hybogrup

Encàrrec per al grup Hybogrup, que constava en vinilar i rotular tota la seva oficina fent ús del logotip corporatiu amb les seves lletres corpòries,

col·locant-les en vinils gelats en els vidres i per a la resta de l’espai vinils senyalètics.


    


    


Impremta Varela

Rètol de la Impremta Varela dotat de lletres corpòries enganxades sobre una placa de dibon de 3mm,

prèviament preparada amb un vinil gris i finalment col·locada gràficament.


    


Pit i Cuixa

Encàrrec per a la Rostisseria Pit i Cuixa. Projecte íntegre segons diverses propostes dissenyades.

Finalment es tractava de col·locar tota la imatge corporativa, serveis, productes i menús del local per totes les seves diverses parets amb acabat en làtex per a l’ús i protecció.


    


Fancar Motor Services

Logotip creat per Fancar Motor Service. La realització del procés creatiu i gràfic constava a dissenyar la tipografia del logo i la imatge corporativa de l’empresa requerida. La idea està basada a generar la conjunció entre el imago, inspirat en l’escarabat de wolkwagen, el qual apareix de l’acumulació d’eines que competeixen en un taller mecànic, peces, tecnologia i altra. Definint la forma que adquireix la seva identitat corporativa com Fancar Motor Service.

Als peus, a manera de rodes mòbils, sorgeix la tipografia específica que neix i és creada per al particular, unificant el logotip. A la recerca d’un tot unitari, continu i dinàmic, que simbolitzi la motilitat del treball de l’empresa a nivell execució i fiabilitat. Tot encaixa i funciona, per tant, es resol i circula, quan, emana compromís i seguretat professional. A la base i com a detall final, entre dos símils de peces entrellaçades, es tanca el cercle gràfic de manera sintètica i pregnant.


    


JB Advocats

Logotip realitzat per encàrrec per al gabinet d’advocats JB Advocats.

La idea era aconseguir un anagrama de continuïtat tal com si fos un cas a tractar, culminant l’objectiu.


    


Fancar Motor Services

Rètol per encàrrec per Fancar Motor Services, segons l’elecció de diverses propostes realitzades per al seu disseny íntegre.

La creació s’instal·la sobre un fons amb diferents eines relacionades amb un taller mecànic a manera de textura i s’obté un vinil d’impressió laminat en mate com a rètol final i acabat per al client.


    


Bar Lupara

Amb aquest continuo d’imatges, fem al·lusió a la tècnica mural de vinils que proposa l’autor per a cada representació segons petició.

De les mateixes característiques podem apreciar la mateixa fórmula emprada, en peces anteriorment esmentades i col·locades “in situ” sota la ironia publicitària i el seu doble significat, en la seva creació i la seva autoria.


    


3D Gràfics

Projecte Universitari de segon any, creat per a la matèria 3D-GRÀFICS. El seu enunciat requeria la construcció d’una casa en 3D, al que em va sorgir realitzar una proposta una mica diferent. Basada en la creació d’una Comunitat Interespacial com a habitatge en un espai sideral. El projecte es va denominar: HACKETT.

La recerca i documentació per al mateix, consta de les aportacions i lectures dels llibres d’autors com Arthur C. Clarck, entre d’altres mites de la ciència ficció. Va ser una construcció modular, pensada per poder ser unida amb facilitat a l’espai. Un eix rotatiu, per aconseguir certa gravetat, col·locant un disc a manera de mirall potenciador de llum solar. Tota la construcció està folrada per plaques solars. Les dimensions de la instal·lació són exorbitants, per poder encabir tots els espais necessaris que qualsevol comunitat pugui tenir; sense sortir a l’exterior. Zones i espais que cobreixen el diàmetre colossal prestades a l’oci, al conreu , a l’esport, etc. Dotant, a l’edifici titànic, un món ple de possibilitats i vida extra-terrestre.


    


Cogràfic

Cogràfic és el logotip creat específicament per al nou projecte vigent de la “Impremta Varela”. Una proposta de renovació del concepte intern de funcionament i dinàmiques, com de manera externa, pensat com una extensió d’amplificació artística a tots els nivells i proveint el recinte de tots els serveis per crear una cèl·lula de treball gràfic i estètic. La materialització del mateix és un Coworking Gràfic.

Amb aquest canvi substancial i existencial, la idea originària era realitzar un logotip amb la intenció que detonés el grafisme que embolica el mètode de treball. Així per a la seva elaboració, es van utilitzar diferents tipografies clàssiques-Sans Serif i Roman- aconseguint un punt central de color amb la lletra “g”, que connotés el món de la impremta, així com de les arts gràfiques. La seva composició està fora de registre, podent-se veure en el seu disseny els quatre colors intencionats i a propòsit com a fusió d’un tot i d’un nucli que agrupa el tècnic, l’artístic i la tecnologia-digital- existents en el seu si. La tècnica utilitzada és a través de l’ús de fotocòpies i el trasllat als programes de disseny gràfic, amb el seu tractament digital, per a la seva formalització final.