Quim Varela - Portafoli


Photoshop


    


    


Carpeta UB

Conjuntament amb Lourdes Soriano Samper, aquest disseny va ser el guanyador del Primer Premi del Concurs Públic de la Carpeta i Imatge Corporativa de la Universitat de Barcelona 2008-2009 (UB).

Els vots populars de l’alumnat de la UB, van deliberar por majoria absoluta al guanyador, que va ser designat por el Tribunal Institucional i nomenat amb el seu pseudònim: ”Significació Intrínseca” Nom que evoca el propòsit del disseny: Mitjançant transfers tipogràfics i la superposició dels mateixos, a manera d’escala gradual ”in crescendo”, tal com els nostres propis coneixements, transmet l’evolució i aprenentatge per a la formació i autorealització personal, dins del circuit universitari i la travessia del saber humà, fins a aconseguir els nostres propis objectius i propòsits de vida.


    


Impremta Varela

Incorporat en la sèrie del Cartellisme Corporatiu per a l’Empresa «Impremta Varela» de Santa Coloma.

L’ús de tipografies variades, versàtils i funcionals; es realitza la composició per a la seva campanya publicitària, que es donarà cabuda en revistes, mailings, calendaris i altres amb el mateix motiu. L’acabo final es realitza mitjançant el [Illustrator].


    


Bang!¿

Peça d’Autor de 45x60cm realitzada en Serigrafia.

La composició vol expressar un estat de dificultat en la vida. Aquests moments, on sembla que el cap et vagi a esclatar, a causa de l’acumulació d’emocions i sentiments calats en ella. A tots ens arriba el límit i després d’ell, l’explosió i de nou l’alliberament cap a un nou estat de felicitat. Tot el treball va ser molt renovador, a tots els nivells, personal i professional. Aquest va ser un d’una sèrie en la qual vaig recuperar el meu estigma compositiu mitjançant diverses tècniques i bagatge professional; tant artístic com a digital. Finalment el muntatge es tanca amb Photoshop, Illustrator i edició en Serigrafia.


    


Impremta Varela

Incorporat en la série del Cartellisme Corporatiu per a l’Empresa Impremta Varela de Santa Coloma. La seva finalitat era constatar com a Calendari Oficial del 2016, però es va ampliar a altres divulgatius i també en format gran per a l’ús dins de l’Empresa com a recurs visual i promocional.

La idea neix de la superposició de tipografies o lletres, dissenyades i col·locades estratègicament per realçar una en concret i enaltir la seva lectura, creant el mes de l’any. Podem visualitzar cadascun dels mesos en la diapositiva nº2. El vermell fa que no puguem ometre la lectura i amb ell, l’esdevenir dels dies. El tractament del color va a la recerca de tots els escomesos que concerneixen en una Impremta i per això, aquesta subtilesa en la seva representació, que si aconseguim parar un segon veurem la intenció del dissenyador.


    


Un gintònic collons!

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Bar LUPARA [Plaça Santa Caterina, Barcelona].

SINOPSI: Pintura Mural creada per una sèrie de peces promocionals de la beguda GIN TONIC, per LUPARA. L’enfocament de la creació ve donat a través de la paròdia i la sàtira de cada personatge escollit. En aquest cas l’actor Robert de Niro i la seva famosa escena de Taxi Driver, queda caricaturitzada mitjançant un cogombre en mà, quan sosté una pistola en el fotograma real. El procés de treball traslladat al mur, es regeix en la reducció de tres tintes planes (veure-última fotografia i la proposta inicial), reflex de la síntesi d’imatge tractada en [Photoshop i Illustrator], per arribar a la imatge òptima i d’estètica Mural traduïda en acrílic i sobre paret.


    


Apebirra

Logotip creat per a una cerveseria mòbil, tal com apareix en la seva imago. La tipografia creada en aquest cas, tanca des de la seva lletra cabdal un dinamisme que circumda la qualitat del producte i recorda el fluir de la cervesa en un tot resumit amb tres estels.

La unitat de la marca queda recollida amb un cercle que embolica el seu contingut com si fos un tampó untat en tinta i estampat sobre paper o la taca que deixa un got o el cos d’un barril, la qual cosa remitent de nou al logo mòbil. Alegre i rodó per evocar el seu magnífic sabor i un gran moment.


    


Cowowo

Logotip creat per a un Projecte Propi i en equip, formant societat. Està pensat i enfocat cap a un negoci de coworking i al seu torn, com a estudi de disseny. La voluntat creativa és implicar l’evolució, el progrés i la superació en la travessia de tot procés. Evocant aquest cúmul de sinergies que es creen dins d’aquest tipus d’espais.

El símbol del tricicle de cinc persones, crea la paraula mentre es compon. Són la mateixa cosa. Com una metonímia en moviment. En aquesta transformació, es tracta de crear i personalitzar les tipografies, a través d’una plantilla original, concebuda per al merescut.


    


Santa Merilyn

Pintura Mural encarregada per al local situat a Barcelona, Plaça Santa Caterina nº2. La idea era transmetre la santedat d’un personatge tan criticat en la seva època com va ser la famosíssima actriu i cantant Marilyn. Emular la seva tipificació com una Mare de Déu i totes les connotacions que la suma d’ambdues generen. Dos conceptes contradictoris, sota l’estímul Marylineano de pin-up, seductora i sinuosa VS la castedat i la virginitat etèria.

La suma d’ambdues és provocadora gràficament i alhora reflexiva en el seu contingut. El procés de creació i col·locació sobre paret, tracta d’una reducció a sis tintes planes. En l’última fotografia del disseny inicial, apareix aquest fotomontaje amb els dibuixos realitzats en Photoshop i Illustrator. La paret està dotada d’una imprimación-capa de pintura- ultraviolada i el dibuix està pintat en acrílic i rotuladors.




BCN Mobilitat - Ajuntament de Barcelona

Encàrrec per a l’Ajuntament de Barcelona mitjançant l’estudi de disseny Cofee Pot. Es tracta de la realització d’un vídeo editat, per al seu ús en les plataformes web i com a promoció en la campanya de mobilitat en serveis públics en època de Nadal.

Realització, enregistrament, edició i producció del mateix, amb la idea de barrejar diferents llums nocturnes i de nadal que vesteixen la ciutat en aquesta època i sobre les quals apareixen els transports públics i la seva oferta social per al moment festiu.

veure web

    


Pit i cuixa

Per a aquest Logotip destinat a una pollería, es proposa, sortir dels típics dissenys estandarditzats i, crear per a un client com Pit i Cuixa, un repte tipogràfic.

A través de la vocal ”i” establir una relació directa amb el producte. Sintonitzant-ho mitjançant els colors i assentant-ho amb el pes d’unes tipos que, amalgamen un tot unitari. Així, es resol satisfactòriament el genèric d’aquest negoci, a través de la lectura i el treball d’un disseny innovador i sintètic.

veure web

    


Jimi Hendrick’s

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Bar LUPARA [Plaça Santa Caterina, Barcelona].

SINOPSI: Pintura Mural creada per una sèrie de peces promocionals de la beguda GIN TONIC, per LUPARA. L’enfocament de la creació ve donat a través de la paròdia i la sàtira de cada personatge escollit. La composició per a aquesta creació era conjuminar i vincular el personatge amb la marca de ginebra-Hendrick’s-. A través de la fusió entre imatge i tipografia, s’unifiquen tots dos conceptes i neix una llimona sorgida del pèl del mític músic que connota al del gin tonic i així a la venda concreta del Hendrick’s. La idea assemblada t’atrapa i et deté seductorament, vestida amb dues tintes, de negre i groga llimona


    


Les paves mortíferes

Primer llibre dels molts dissenyats i maquetats a Impremta Varela. Editat per l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet i la Diputació de Barcelona.

Els Paves Mortíferes de Joaquim Varela i Garcés és un llibre molt especial en el si de la nostra empresa familiar. Fundador, avi i autor d’aquest llibre de les seves memòries com a veterà de guerra, esdevé mereixedor de tenir la seva publicació mitjançant la seva pròpia Impremta. Es va realitzar el fotomontaje per a la portada, on els avions simbolitzen les Paves Mortíferes, nom que tenien els avions que bombardejaven Barcelona durant els anys 36 al 39 en la guerra civil. La imatge està extreta dels avions de l’atac de Pearl Harbor i el cel, d’una imatge de núvols espectacular, que sumada al photoshop, ho converteix en l’atmosfera bèl·lica, tal qual es va viure per aquell llavors; en plena batalla. La seva maquetació està realitzada amb Quarkexpress.


    


Impremta Varela

Incorporat en la sèrie del Cartelismo Corporatiu per a l’Empresa Impremta Varela de Santa Coloma. A manera de reticle neix el caràcter principal de l’Empresa: La lletra ”G”. En el seu si, enclavat un ull, que percep en ell un món digital, ja que en el mateix, transiten totes les gammes de colors.

Aquest Cartell ha estat utilitzat en diverses Campanyes, mitjançant anuncis, revistes, pamflets i altres divulgatius promocionals com a mítics i tríptics, mailings, lones i roll-ups. És la pura imatge de la Impremta viva.


    


Tremens Type

Tipografia creada per dur a terme el disseny de la web del grup musical Tremendamente.com. L’autenticitat del grup, reclamava un interès gràfic especial i per això i com a fi, va ser la creació de la seva pròpia tipografia corpòria, traçada i redibujada mitjançant bolígraf i a mà alçada.

Va ser l’inici d’una tipografia i la creació del seu alfabet filtrat en photoshop i acabat en Illustrator. Amb el programa Fontforge es conclou el seu arxiu com a tal: Tremenstype.ttf


    


Bee feater my freind

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Bar·LUPARA _[Plaça Santa Caterina, Barcelona].

SINOPSI: Pintura Mural creada per una sèrie de peces promocionals de la beguda GIN TONIC, per LUPARA. L’enfocament de la creació ve donat a través de la paròdia i la sàtira de cada personatge escollit. I en aquest cas, utilitzar la famosa frase: ”Be water my friend”, de l’anunci que va emetre BMW amb Bruce Lee, durant el 2006-2007. El joc de paraules o Anagrama és utilitzat per crear la transposició de les lletres d’una paraula per crear el resultat visible i completament diferent. Portant de nou el registre a la marca Beefeater. Tot realitzat en acrílic sobre paret.


    


Tres contes - Jordi i Gemma

Creació del Llibre de contes de Jordi i Gemma com a regal de noces.

Tant el disseny com la maquetació i impressió va ser una edició limitada per a la ocasió.


    


Universitat de Lleida

Lorem Ipsum es simplemente el texto de relleno de las imprentas y archivos de texto. Lorem Ipsum ha sido el texto de relleno estándar de las industrias desde el año 1500,

Lorem Ipsum es simplemente el texto de relleno de las imprentas y archivos de texto. Lorem Ipsum ha sido el texto de relleno estándar de las industrias desde el año 1500,


    


God save the gin

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Bar·LUPARA _[Plaça Santa Caterina, Barcelona].

SINOPSI: Pintura Mural creada per una sèrie de peces promocionals de la beguda GIN TONIC, per LUPARA. L’enfocament de la creació ve donat a través de la paròdia i la sàtira de cada personatge escollit. És la peça clau i l’essència de la sèrie. ja que és la mare Regna d’Anglaterra, de qui coneixem consumeix aquesta beguda. Alterant la seva imatge i portant-la a una simulada portada del disc de Sex Pistols i transmutan la frase commemorativa i himne nacional: God save theQueen.


    


Impremta Varela

Apostem per aquesta felicitació de Nadal i del Nou Any 2015, ja que la imatge ens porta al famós artista Mr. Brainwash, conegut per aquest tipus de composicions i missatges inclosos plens de possibilitat i contemporaneïtat. Així, és el reflex d’aquesta Impremta després de generacions de professionalitat. En ella resideix la capacitat i la transmutació. L’adaptar-se als nous temps.

Reconèixer el que s’està fent en el seu mateix ram, en aquest companyonia que retroalimenta a tot creador d’idees artístiques. Així neixen noves etapes i fluxos de creativitat. El missatge queda clar amb aquest fotomontaje tractat amb Photoshop i Illustrator.


    


Creu Roja

Cartell per encàrrec per a la Creu Vermella. El missatge era clar i el seu motiu unificador. Per això, amb la figura del rubicub, es va formar una imatge que integrés aquesta condició: Tots som un.

Com a únic element del que apareix el logo corporatiu d’aquesta gran fundació i amb l’ajuda del Photoshop/Illustrator]es va confeccionar el propòsit-objectiu


    


Yes we gin

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Bar · LUPARA _[Plaça Santa Caterina, Barcelona].

SINOPSI: Pintura Mural creada per una sèrie de peces promocionals de la beguda GIN TONIC, per LUPARA. L’enfocament de la creació ve donat a través de la paròdia i la sàtira de cada personatge escollit. Sumant en aquest cas, la frase cèlebre: Yes we ca, de la campanyapolítica del President Barack Obama a EUA. El canvi ve dau per la variació de la paraula ca per gin, i de nou, l’alteració sintàctica juntament amb el tractament de la peça componen el resultat a dues tintes.


    


Cowowo

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Coworking COWOWO [C/Beates, 1A Barcelona].

SINOPSI: És el resultat de l’exercici de dissenyar una imatge corporativa, que pugui plasmar-se sobre diversos suports. En aquest cas, la paret de l’entrada del local, és on resideix. Una impactant localització, pensada per a un espai versàtil, dinàmic i innovador. La seva visualització tant és interior com a exterior, dota a l’espai d’elegància i originalitat. Et transporta d’un lloc a un altre i també et situa, en el pas del temps, del passat al present. Tot el logotip funciona amb aquesta simultaneïtat visual i discursiva tan singular.


    


Galeria Espai B

Encàrrec del catàleg de la Galeria d’Art Espai B, destinat a la participació de la Fira d’Art Internacional Contemporani ARC Madrid. El disseny de portada i la seva composició estan realitzats en tècnica mixta, on el joc amb les lletres emet la predominança de la “B” per enfortir el nom de la galeria.

El treball està realitzat per Lourdes Soriano Samper i Quim Varela_Dissenyo i Continguts_. A més de la Producció i Mediació d’Artistes i Galeria. Es tractava de dur a terme tot el circuit artístic per treure a la llum la galeria i els seus artistes, en el marc internacional des d’ARC. El seu procés de treball parteix de l’artístic cap al digital, amb la utilització del Photoshop i el QuarkXpress.


    


Hasta la luna ida y vuelta

Fins a la lluna anada i volta de l’autora Mari Paz, va ser editat i maquetat per la Impremta Varela.

Disseny de portada, impressió i enquadernació. El seu procés de treball en mitjançant Photoshop i Quarkexpress.


    


Estenent el desastre

El propòsit del Logo era emetre’s com, segell literari i signatura, de les obres realitzades per Suburbe.

Com el propi nom indica, tanca un abisme, una immensitat…, però a la pal, d’aquest meteorit que queda representat, emergeix un arbre que proveeix vida eterna, dóna esperança, possibilitat, fe, canvi…, i una infinitat de connotacions, de prosperitat i actuació infinites, dins, fora i en si mateix; pel seu caràcter vivificador.

veure web

    


Doctype 2

Peça d’Autor de 100x70cm realitzada sobre làmina estucada mate.

Pertany a la série Letters on buscava experimentar diferents tipus de tècniques: ·Tranfer · Pintura superficial · Reserves, etc.


    


Impremta Varela - Sant Jordi 2016

Cartell creat per Impremta Varela i la festivitat de la Diada a Catalunya.

A través d’un mailing, elaborada a partir de tipografies específiques i amb una sensibilitat concreta, per emetre l’emoció del sentiment viu i social que transmet aquesta tradició d’identitat històrica, cultural i literària. La composició també fa referència al món de la Impremta per la metodologia emprada en el seu exercici artístic. La rosa a manera de aiguada, enalteix l’olor i l’essència de la pròpia Cultura Catalana.


    


Impremta Varela

Incorporat en la sèrie del cartellisme corporatiu per a l’empresa Impremta Varela de Santa Coloma. La idea prové de l’Escola d’Art Bauhaus i el seu modus operandi.

Sobre la base d’uns componedors tipogràfics es va desenvolupant l’efecte gràfic buscat, emulant a l’ús i la manera d’imprimació a l’origen; però traslladat al cartell mitjançant la fotografia de plató i el muntatge digital. Es crea un assentament absolut en la seva lectura, pel pes visual que emanen les peces de plom i que conviuen amb la modernitat, ja que s’empasten al mètode íntegrament comunicativa. Ha estat una imatge molt reconeguda i reproduïda.


    


Malpaso

Campanya publicitària, promoció de la Diada de Sant Jordi 2013 a Catalunya per a l’Editorial Mal Paso. L’encàrrec consistia en la creació de cartells, flyers, roll-ups, punts de llibre, així com els anuncis per als periòdics (El País).

Tractem tot el circuit de agenciamiento per a la seva publicitat, realitzant fotos de plató, dibuixos i esbossos varis per produir el seu muntatge posterior en Illustrator i Photoshop.


    


Impremta Varela

Campanya publicitària promocional del Calendari de la Impremta Varela per el 2015. La seva gràfica també va ser utilitzada per mailing promocional.

Realitzada amb Illustrator, Quarkexpress i el mailing amb l’aplicació web mailchimp.


    


Von Strüdel

Campanya Promocional per a l’esdeveniment Von Strüdel que consta d’un fotomontaje específic a manera de collage arquitectònic que dóna cabuda a l’itinerari que concep l’esdeveniment i el seu menú culinari com un acte cerimoniós i magnificent.

Recorda una portalada neoclàssica dins d’un perfil contemporani exclusiu per a la seva promoció.


    


Reflejos en la piscina

Edició i maquetació del llibre Reflejos en la Piscina de Mari Paz.

Realitzem la portada, la seva maquetació, impressió i enquadernació. Mitjançant Photoshop i Quarkexpress.


    


Centre Excursionista Puig Castellar

además de evocar una lectura ágil y entendedora. Trimestralment es realitza la maquetació i edició de la Revista del Centre Excursionista Puig Catellar CEP de Santa Coloma de Gramenet.

S’ha dissenyat i elaborat la seva retícula en dues ocasions, de manera que s’ha buscat la modernització de la mateixa, aportant innovacions com la col·locació de les fotografies amb un tracte de protagonisme gràfic, a més d’evocar una lectura àgil i entenedora.


    


Bar Lupara

Amb aquest continuo d’imatges, fem al·lusió a la tècnica mural de vinils que proposa l’autor per a cada representació segons petició.

De les mateixes característiques podem apreciar la mateixa fórmula emprada, en peces anteriorment esmentades i col·locades “in situ” sota la ironia publicitària i el seu doble significat, en la seva creació i la seva autoria.


    


3D Gràfics

Projecte Universitari de segon any, creat per a la matèria 3D-GRÀFICS. El seu enunciat requeria la construcció d’una casa en 3D, al que em va sorgir realitzar una proposta una mica diferent. Basada en la creació d’una Comunitat Interespacial com a habitatge en un espai sideral. El projecte es va denominar: HACKETT.

La recerca i documentació per al mateix, consta de les aportacions i lectures dels llibres d’autors com Arthur C. Clarck, entre d’altres mites de la ciència ficció. Va ser una construcció modular, pensada per poder ser unida amb facilitat a l’espai. Un eix rotatiu, per aconseguir certa gravetat, col·locant un disc a manera de mirall potenciador de llum solar. Tota la construcció està folrada per plaques solars. Les dimensions de la instal·lació són exorbitants, per poder encabir tots els espais necessaris que qualsevol comunitat pugui tenir; sense sortir a l’exterior. Zones i espais que cobreixen el diàmetre colossal prestades a l’oci, al conreu , a l’esport, etc. Dotant, a l’edifici titànic, un món ple de possibilitats i vida extra-terrestre.


    


Cogràfic

Cogràfic és el logotip creat específicament per al nou projecte vigent de la “Impremta Varela”. Una proposta de renovació del concepte intern de funcionament i dinàmiques, com de manera externa, pensat com una extensió d’amplificació artística a tots els nivells i proveint el recinte de tots els serveis per crear una cèl·lula de treball gràfic i estètic. La materialització del mateix és un Coworking Gràfic.

Amb aquest canvi substancial i existencial, la idea originària era realitzar un logotip amb la intenció que detonés el grafisme que embolica el mètode de treball. Així per a la seva elaboració, es van utilitzar diferents tipografies clàssiques-Sans Serif i Roman- aconseguint un punt central de color amb la lletra “g”, que connotés el món de la impremta, així com de les arts gràfiques. La seva composició està fora de registre, podent-se veure en el seu disseny els quatre colors intencionats i a propòsit com a fusió d’un tot i d’un nucli que agrupa el tècnic, l’artístic i la tecnologia-digital- existents en el seu si. La tècnica utilitzada és a través de l’ús de fotocòpies i el trasllat als programes de disseny gràfic, amb el seu tractament digital, per a la seva formalització final.


    


Inestype

Elaboració d’una tipografia, realitzada mitjançant mòduls tipogràfics de lletres en fusta. El seu procés de creació està estipulat mitjançant la tècnica de el “Stamping”. Pintant la tipografia amb acrílic i estampant-la sobre paper estucat mate de 300gr a manera de transfer.

La idea era crear-ho de manera grotesca i amb força, per acabar polint una imatge que condensa acte i funció. El seu estat final segons lletra, intensitat i acte, es reflecteix amb gran artisticidad. Esclata una tipografia central, envoltada d’una estampida de vitalitat al voltant, provocant un efecte innovador i orgànic únics.