Quim Varela - Portafoli


css3


    


Impremta Varela - 80è aniversari

Cartell publicitari per a l’Empresa d’Arts gràfiques: Impremta Varela de Santa Coloma de Gramenet. Forma part d’una trajectòria de projectes basats en el propi disseny de la imatge corporativa i el seu continuum, ja que amb ella es treballa tot el ventall de suports i aleatoris vinculats al disseny i la creació artística per a la seva difusió, en tots els mitjans. En concret, ens centrem en el Cartell de l’aniversari dels 80 anys de professionalitat i servei en les Arts Gràfiques, des dels seus inicis l’any 1935 fins al 2015, reflectit en el Cartell, però de fet, fins als nostres dies.

La idea era representar la consecució de figures geomètriques a manera de pastilles de color i la seva cohesió amb les tipografies presentades. Però la inspiració és presa del moviment artístic rus anomenat Constructivisme Rus que es donar el 1914 com un Art de progrés, incloent l’Arquitectura. D’aquí, les composicions es generen amb aquesta visió utilitària, i és amb aquest exercici de recuperació, on recordem una de les seves manifestacions, com és l’Art d’Agitació Propaganda que segueix vigent i és reconegut mundialment amb artistes com Rodchenko o El Lissitsky. Per la seva simplicitat i funcionalitat alhora de plantejar evolució, moviment-progress i síntesi. Traduït mitjançant la disposició de línies, quadrats, cercles i altres figures geomètriques que sota la senzillesa tanquen un sense fi de significats. Amb aquest Cartell queda plasmada la intenció del seu creador i el seu posicionament.


    


Pit i Cuixa

Una vegada creat el logotip, em vaig disposar a treballar sobre la proposta de l’encàrrec de la web. Va ser un disseny Responsive, amb maquetació en HTML i CSS3. Donant lloc a una web dinàmica per a l’ús, amb un backend com a control, des del qual el client, pot manipular les seves entrades i continguts segons la seva oferta de consum i dinàmiques del diari.

El conjunt emana simplicitat i cura, sota un color blanc envolvent que rellueix la seva professionalitat i que sincronitza amb el logotip de manera directa i àgil per al comú del propòsit.

veure web

    


Impremta Varela

Incorporat en la série del Cartellisme Corporatiu per a l’Empresa Impremta Varela de Santa Coloma. La seva finalitat era constatar com a Calendari Oficial del 2016, però es va ampliar a altres divulgatius i també en format gran per a l’ús dins de l’Empresa com a recurs visual i promocional.

La idea neix de la superposició de tipografies o lletres, dissenyades i col·locades estratègicament per realçar una en concret i enaltir la seva lectura, creant el mes de l’any. Podem visualitzar cadascun dels mesos en la diapositiva nº2. El vermell fa que no puguem ometre la lectura i amb ell, l’esdevenir dels dies. El tractament del color va a la recerca de tots els escomesos que concerneixen en una Impremta i per això, aquesta subtilesa en la seva representació, que si aconseguim parar un segon veurem la intenció del dissenyador.


    


dentalic - web

La creació d’aquesta web per Dentalic Protètics Dentals, consta d’HTML, CSS3, Responsive i adaptabilitat mòbil.

És totalment presencial, amb maquetació web i disseny gràfic en la seva exposició a la xarxa.

veure web

    


Impremta Varela - web

Amb aquesta web de caràcter personal que entorna la saga familiar, existeix un repte en organització i gestió de gran implicació i estudi a tots els nivells. Continguts, guió web, elaboració de tota la pàgina, funcionament i altra, era un assoliment a aconseguir, i una meta on arribar. Producte d’aquest doble treball, es defineix una web on, queda reflectit la capacitat de treball que Impremta Varela pot contenir, de la mateixa manera aquest canvi de paradigma des dels seus orígens fins a dia d’avui. Cada etapa lucra la seva evolució: des de les primeres impressions amb tipografia, passant per offset fins a l’era digital que ens aporta el present.

El disseny dut a terme, passa per tot això i concentra cada apartat creant noves icones que aporten el contingut de cada secció que treballen. Tota ella en Responsive, adaptable a dispositius mòbils, en HTML I CSS3. Un triomf per a la seva història.

veure web

    


artshopbarcelona.com

Web realitzada en conjunt amb COWOWO on la meva labor consistia en el disseny gràfic de la mateixa, amb tots els seus elements a desenvolupar, guió, story board, usabilitat, elaboració on-line de la tenda i altres quefers que optimitzaven el seu modus operandi i tancaven el meu circuit creatiu davant la demanda.

veure web

    


fernandofernandezart.com

Disposada també per a l’equip de COWOWO i de la mateixa manera elaborant el disseny gràfic complet fins a finalitzar cada repte:

guió web, story board , usabilitat, tenda on-line, etc. Gràfic i Multimèdia es conjuminen.

veure web

    


    


sic-carrega.com

Elaborada per a l’equip de COWOWO on la meva labor com a dissenyador gràfic es constata en cada element que apareix a la web:

guió, story board, usabilidad i navegació. Tot el conjunt evoca elaboració artística i multimédia.

veure web

    


Pati de llibres - web

Creada amb l’equip de COWOWO, la meva funció com a dissenyador i programador multimédia va ser elaborar el guió, story board, usabilidad, tenda on-line, etc.

Sota tota la complexitat que comporta aquesta realització i producció per a una llibreria en xarxa/on-line i la seva productivitat al mercat.

veure web

    


Tremendamente - web

Creada amb l’equip de COWOWO. Com a dissenyador gràfic vaig exercir el treball de tots els seus elements fonamentals com la gràfica, el guió web, el story board, la seva usabilitat, etc. Alhora que vaig desenvolupar el backend per al client i la seva autonomia d’ús, envers els seus continguts i altres.

La idea d’autor de la pàgina i una gran motivació, va ser crear una cal·ligrafia que simbolitzés la recreació d’una tipografia elaborada amb un bolígraf BIC. Un repte artístic molt satisfactori per amb dues parts i del tot captivador.

veure web

    


Impremta Varela - Sant Jordi 2016

Cartell creat per Impremta Varela i la festivitat de la Diada a Catalunya.

A través d’un mailing, elaborada a partir de tipografies específiques i amb una sensibilitat concreta, per emetre l’emoció del sentiment viu i social que transmet aquesta tradició d’identitat històrica, cultural i literària. La composició també fa referència al món de la Impremta per la metodologia emprada en el seu exercici artístic. La rosa a manera de aiguada, enalteix l’olor i l’essència de la pròpia Cultura Catalana.


    


Impremta Varela

Campanya publicitària promocional del Calendari de la Impremta Varela per el 2015. La seva gràfica també va ser utilitzada per mailing promocional.

Realitzada amb Illustrator, Quarkexpress i el mailing amb l’aplicació web mailchimp.


    


Von Strüdel

Campanya Promocional per a l’esdeveniment Von Strüdel que consta d’un fotomontaje específic a manera de collage arquitectònic que dóna cabuda a l’itinerari que concep l’esdeveniment i el seu menú culinari com un acte cerimoniós i magnificent.

Recorda una portalada neoclàssica dins d’un perfil contemporani exclusiu per a la seva promoció.