Quim Varela - Portafoli


Encàrrec


    


    


Pit i Cuixa

Una vegada creat el logotip, em vaig disposar a treballar sobre la proposta de l’encàrrec de la web. Va ser un disseny Responsive, amb maquetació en HTML i CSS3. Donant lloc a una web dinàmica per a l’ús, amb un backend com a control, des del qual el client, pot manipular les seves entrades i continguts segons la seva oferta de consum i dinàmiques del diari.

El conjunt emana simplicitat i cura, sota un color blanc envolvent que rellueix la seva professionalitat i que sincronitza amb el logotip de manera directa i àgil per al comú del propòsit.

veure web

    


Un gintònic collons!

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Bar LUPARA [Plaça Santa Caterina, Barcelona].

SINOPSI: Pintura Mural creada per una sèrie de peces promocionals de la beguda GIN TONIC, per LUPARA. L’enfocament de la creació ve donat a través de la paròdia i la sàtira de cada personatge escollit. En aquest cas l’actor Robert de Niro i la seva famosa escena de Taxi Driver, queda caricaturitzada mitjançant un cogombre en mà, quan sosté una pistola en el fotograma real. El procés de treball traslladat al mur, es regeix en la reducció de tres tintes planes (veure-última fotografia i la proposta inicial), reflex de la síntesi d’imatge tractada en [Photoshop i Illustrator], per arribar a la imatge òptima i d’estètica Mural traduïda en acrílic i sobre paret.


    


dentalic - web

La creació d’aquesta web per Dentalic Protètics Dentals, consta d’HTML, CSS3, Responsive i adaptabilitat mòbil.

És totalment presencial, amb maquetació web i disseny gràfic en la seva exposició a la xarxa.

veure web

    


Santa Merilyn

Pintura Mural encarregada per al local situat a Barcelona, Plaça Santa Caterina nº2. La idea era transmetre la santedat d’un personatge tan criticat en la seva època com va ser la famosíssima actriu i cantant Marilyn. Emular la seva tipificació com una Mare de Déu i totes les connotacions que la suma d’ambdues generen. Dos conceptes contradictoris, sota l’estímul Marylineano de pin-up, seductora i sinuosa VS la castedat i la virginitat etèria.

La suma d’ambdues és provocadora gràficament i alhora reflexiva en el seu contingut. El procés de creació i col·locació sobre paret, tracta d’una reducció a sis tintes planes. En l’última fotografia del disseny inicial, apareix aquest fotomontaje amb els dibuixos realitzats en Photoshop i Illustrator. La paret està dotada d’una imprimación-capa de pintura- ultraviolada i el dibuix està pintat en acrílic i rotuladors.




BCN Mobilitat - Ajuntament de Barcelona

Encàrrec per a l’Ajuntament de Barcelona mitjançant l’estudi de disseny Cofee Pot. Es tracta de la realització d’un vídeo editat, per al seu ús en les plataformes web i com a promoció en la campanya de mobilitat en serveis públics en època de Nadal.

Realització, enregistrament, edició i producció del mateix, amb la idea de barrejar diferents llums nocturnes i de nadal que vesteixen la ciutat en aquesta època i sobre les quals apareixen els transports públics i la seva oferta social per al moment festiu.

veure web

    


Pit i cuixa

Per a aquest Logotip destinat a una pollería, es proposa, sortir dels típics dissenys estandarditzats i, crear per a un client com Pit i Cuixa, un repte tipogràfic.

A través de la vocal ”i” establir una relació directa amb el producte. Sintonitzant-ho mitjançant els colors i assentant-ho amb el pes d’unes tipos que, amalgamen un tot unitari. Així, es resol satisfactòriament el genèric d’aquest negoci, a través de la lectura i el treball d’un disseny innovador i sintètic.

veure web

    


Jimi Hendrick’s

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Bar LUPARA [Plaça Santa Caterina, Barcelona].

SINOPSI: Pintura Mural creada per una sèrie de peces promocionals de la beguda GIN TONIC, per LUPARA. L’enfocament de la creació ve donat a través de la paròdia i la sàtira de cada personatge escollit. La composició per a aquesta creació era conjuminar i vincular el personatge amb la marca de ginebra-Hendrick’s-. A través de la fusió entre imatge i tipografia, s’unifiquen tots dos conceptes i neix una llimona sorgida del pèl del mític músic que connota al del gin tonic i així a la venda concreta del Hendrick’s. La idea assemblada t’atrapa i et deté seductorament, vestida amb dues tintes, de negre i groga llimona


    


artshopbarcelona.com

Web realitzada en conjunt amb COWOWO on la meva labor consistia en el disseny gràfic de la mateixa, amb tots els seus elements a desenvolupar, guió, story board, usabilitat, elaboració on-line de la tenda i altres quefers que optimitzaven el seu modus operandi i tancaven el meu circuit creatiu davant la demanda.

veure web

    


fernandofernandezart.com

Disposada també per a l’equip de COWOWO i de la mateixa manera elaborant el disseny gràfic complet fins a finalitzar cada repte:

guió web, story board , usabilitat, tenda on-line, etc. Gràfic i Multimèdia es conjuminen.

veure web

    


Climalectric

Logo creat per Climalectric, una Empresa d’Instal·lacions Elèctriques que com el seu nom indica unifica ambdues professions.

S’enquadra mitjançant un gràfic de tensió en el seu nom, que reposa sobre dues sòbries ”C”s en el seu inici i fi de denominació estructural, tal com plantegen amb el seu treball i el seu ofici. Amb aquesta assertivitat, concloc la imatge corporativa d’aquesta empresa. Per a la seva divulgació, ha estat necessari aplicar retolacions en els seus transports i serveis per carretera.

veure web

    


Bee feater my freind

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Bar·LUPARA _[Plaça Santa Caterina, Barcelona].

SINOPSI: Pintura Mural creada per una sèrie de peces promocionals de la beguda GIN TONIC, per LUPARA. L’enfocament de la creació ve donat a través de la paròdia i la sàtira de cada personatge escollit. I en aquest cas, utilitzar la famosa frase: ”Be water my friend”, de l’anunci que va emetre BMW amb Bruce Lee, durant el 2006-2007. El joc de paraules o Anagrama és utilitzat per crear la transposició de les lletres d’una paraula per crear el resultat visible i completament diferent. Portant de nou el registre a la marca Beefeater. Tot realitzat en acrílic sobre paret.


    


sic-carrega.com

Elaborada per a l’equip de COWOWO on la meva labor com a dissenyador gràfic es constata en cada element que apareix a la web:

guió, story board, usabilidad i navegació. Tot el conjunt evoca elaboració artística i multimédia.

veure web

    


Càmping Els Roures

Realització per encàrrec de la senyalètica específica i informativa per al Càmping Els Roures; on es van crear tots i cadascun de les icones gràfiques que actuen de guia per als hostes. Es va vestir amb ells tot el recinte i espais necessaris per obtenir el merescut.

La seva producció gràfica està basada en realització creativa d’una retícula específica per designar mitjançant una imatge segons lloc, zona o espai. A través d’aquesta es van generant les representacions iconogràfiques


    


VIC Cosmeceuticals

En aquesta empresa farmacèutica, congrega i representa el món cel·lular i químic que l’embolica. Per això, mitjançant el (Illustrador),

es realitza i dissenya un seguit de figures quadrangulars, que representen la continuïtat molecular que s’hi hagi en el centenar de fórmules científiques, que resideixen dins de cada procés de recerca disciplinar i laboratorial.


    


God save the gin

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Bar·LUPARA _[Plaça Santa Caterina, Barcelona].

SINOPSI: Pintura Mural creada per una sèrie de peces promocionals de la beguda GIN TONIC, per LUPARA. L’enfocament de la creació ve donat a través de la paròdia i la sàtira de cada personatge escollit. És la peça clau i l’essència de la sèrie. ja que és la mare Regna d’Anglaterra, de qui coneixem consumeix aquesta beguda. Alterant la seva imatge i portant-la a una simulada portada del disc de Sex Pistols i transmutan la frase commemorativa i himne nacional: God save theQueen.


    


Pati de llibres - web

Creada amb l’equip de COWOWO, la meva funció com a dissenyador i programador multimédia va ser elaborar el guió, story board, usabilidad, tenda on-line, etc.

Sota tota la complexitat que comporta aquesta realització i producció per a una llibreria en xarxa/on-line i la seva productivitat al mercat.

veure web

    


    


GTIA - Gabinet Tècnic Enginyeria i Arquitectura

Mitjançant un element simple i modular, es representa i concep per a aquest gabinet tècnic d’Enginyeria i Arquitectura, una peça clau, crucial com a simulacre d’alguna cosa que encaixa íntegrament i fa de sustent d’una gran construcció o edificació; de manera cabdal. Aquest imago, presenta i s’imposa, a manera de tòtem, com alguna cosa invencible, alguna cosa perenne, perdurable, etern.

Amb aquesta consistència, s’evoca el caràcter de GTI i la seva missió. Creat en (3D Studio Max i Illustrator), capaços de donar aquesta permeabilitat, per generar aquest tipus de imputs gràfics, concloents i definitoris.


    


Creu Roja

Cartell per encàrrec per a la Creu Vermella. El missatge era clar i el seu motiu unificador. Per això, amb la figura del rubicub, es va formar una imatge que integrés aquesta condició: Tots som un.

Com a únic element del que apareix el logo corporatiu d’aquesta gran fundació i amb l’ajuda del Photoshop/Illustrator]es va confeccionar el propòsit-objectiu


    


Yes we gin

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Bar · LUPARA _[Plaça Santa Caterina, Barcelona].

SINOPSI: Pintura Mural creada per una sèrie de peces promocionals de la beguda GIN TONIC, per LUPARA. L’enfocament de la creació ve donat a través de la paròdia i la sàtira de cada personatge escollit. Sumant en aquest cas, la frase cèlebre: Yes we ca, de la campanyapolítica del President Barack Obama a EUA. El canvi ve dau per la variació de la paraula ca per gin, i de nou, l’alteració sintàctica juntament amb el tractament de la peça componen el resultat a dues tintes.


    


Hasta la luna ida y vuelta

Fins a la lluna anada i volta de l’autora Mari Paz, va ser editat i maquetat per la Impremta Varela.

Disseny de portada, impressió i enquadernació. El seu procés de treball en mitjançant Photoshop i Quarkexpress.


    


Malpaso

Campanya publicitària, promoció de la Diada de Sant Jordi 2013 a Catalunya per a l’Editorial Mal Paso. L’encàrrec consistia en la creació de cartells, flyers, roll-ups, punts de llibre, així com els anuncis per als periòdics (El País).

Tractem tot el circuit de agenciamiento per a la seva publicitat, realitzant fotos de plató, dibuixos i esbossos varis per produir el seu muntatge posterior en Illustrator i Photoshop.


    


Von Strüdel

Campanya Promocional per a l’esdeveniment Von Strüdel que consta d’un fotomontaje específic a manera de collage arquitectònic que dóna cabuda a l’itinerari que concep l’esdeveniment i el seu menú culinari com un acte cerimoniós i magnificent.

Recorda una portalada neoclàssica dins d’un perfil contemporani exclusiu per a la seva promoció.


    


Reflejos en la piscina

Edició i maquetació del llibre Reflejos en la Piscina de Mari Paz.

Realitzem la portada, la seva maquetació, impressió i enquadernació. Mitjançant Photoshop i Quarkexpress.


    


Talla’t estilistes

Logotip creat para Talla’t. Un centre de bellesa, estètica, perruqueria i estilistes. Situat a Santa Coloma de Gramenet.

El propòsit és traslladar el vigor i la visió personalitzada que ells transmeten, mitjançant el disseny d’una tipografia que emuli el dinamisme d’unes tisores i al seu torn un canvi de look del pèl, en un sentit nou i original, propi i personal. Com el seu segell.


    


i38

Logotip creat per encàrrec per al bufet d’advocats i economistes i38.

La idea era plasmar la simplicitat d’un treball íntegre i complet. En realció amb l’empresa i d’una manera reticular, transmetre aquesta pregnancia que tanca el imago dissenyat.


    


Blau Cucina e Caffé

Encàrrec per al Restaurant Blau de Barcelona. Un projecte íntegre amb diverses propostes. El treball constava a retolar diferents parets del local.

El procés va ser anar dibuixant sobre elles per a posteriori traçar els mateixos i col·locar vinils al llarg de la paret. Segons traçat anar enganxant i visualitzant l’espai a dissenyar. El primer pas va ser pintar la paret de blava, posteriorment col·locar vinils i per acabar una capa de làtex protector de possibles frecs i ús


    


Hybogrup

Encàrrec per al grup Hybogrup, que constava en vinilar i rotular tota la seva oficina fent ús del logotip corporatiu amb les seves lletres corpòries,

col·locant-les en vinils gelats en els vidres i per a la resta de l’espai vinils senyalètics.


    


    


Pit i Cuixa

Encàrrec per a la Rostisseria Pit i Cuixa. Projecte íntegre segons diverses propostes dissenyades.

Finalment es tractava de col·locar tota la imatge corporativa, serveis, productes i menús del local per totes les seves diverses parets amb acabat en làtex per a l’ús i protecció.


    


Llibreria Major

Amb motiu de la celebració dels 25 anys de la Llibreria Major de Santa Coloma de Gramenet. Vàrem tenir l’encàrrec de crear la campanya de packaging per obsequiar als clients el detall de fidelitat i confiança en ells.

El disseny consisteix en el seu plànol desplegable i la seva edició; mitjançant digitalització


    


    


Fancar Motor Services

Logotip creat per Fancar Motor Service. La realització del procés creatiu i gràfic constava a dissenyar la tipografia del logo i la imatge corporativa de l’empresa requerida. La idea està basada a generar la conjunció entre el imago, inspirat en l’escarabat de wolkwagen, el qual apareix de l’acumulació d’eines que competeixen en un taller mecànic, peces, tecnologia i altra. Definint la forma que adquireix la seva identitat corporativa com Fancar Motor Service.

Als peus, a manera de rodes mòbils, sorgeix la tipografia específica que neix i és creada per al particular, unificant el logotip. A la recerca d’un tot unitari, continu i dinàmic, que simbolitzi la motilitat del treball de l’empresa a nivell execució i fiabilitat. Tot encaixa i funciona, per tant, es resol i circula, quan, emana compromís i seguretat professional. A la base i com a detall final, entre dos símils de peces entrellaçades, es tanca el cercle gràfic de manera sintètica i pregnant.


    


    


Euroletter

Logotip creat per a un campanya de mailings, on es requeria representar el significat de la pròpia paraula “Euroletter”,

encaixant la seva màxima cohesió al seu contingut i buscant aquesta unió i articulació de conceptes que aborda el seu contingut en connexió.


    


JB Advocats

Logotip realitzat per encàrrec per al gabinet d’advocats JB Advocats.

La idea era aconseguir un anagrama de continuïtat tal com si fos un cas a tractar, culminant l’objectiu.


    


Fancar Motor Services

Rètol per encàrrec per Fancar Motor Services, segons l’elecció de diverses propostes realitzades per al seu disseny íntegre.

La creació s’instal·la sobre un fons amb diferents eines relacionades amb un taller mecànic a manera de textura i s’obté un vinil d’impressió laminat en mate com a rètol final i acabat per al client.


    


Abigail Fernández Advocada

FG, logotip creat per a una advocada, que consta de prioritats tipogràfiques en el seu grossor, diferenciades pel color i el protagonisme al nom.

Amb els seus inicials i l’ús esmentat, es troba la seguretat i l’assoliment que busca emetre per traslladar al client aquest missatge.