Quim Varela - Portafoli


Campanya publicitària

o Missió Propaganda: Sobre la base de la difusió i divulgació com a funció principal de reclam social.


    


Impremta Varela - 80è aniversari

Cartell publicitari per a l’Empresa d’Arts gràfiques: Impremta Varela de Santa Coloma de Gramenet. Forma part d’una trajectòria de projectes basats en el propi disseny de la imatge corporativa i el seu continuum, ja que amb ella es treballa tot el ventall de suports i aleatoris vinculats al disseny i la creació artística per a la seva difusió, en tots els mitjans. En concret, ens centrem en el Cartell de l’aniversari dels 80 anys de professionalitat i servei en les Arts Gràfiques, des dels seus inicis l’any 1935 fins al 2015, reflectit en el Cartell, però de fet, fins als nostres dies.

La idea era representar la consecució de figures geomètriques a manera de pastilles de color i la seva cohesió amb les tipografies presentades. Però la inspiració és presa del moviment artístic rus anomenat Constructivisme Rus que es donar el 1914 com un Art de progrés, incloent l’Arquitectura. D’aquí, les composicions es generen amb aquesta visió utilitària, i és amb aquest exercici de recuperació, on recordem una de les seves manifestacions, com és l’Art d’Agitació Propaganda que segueix vigent i és reconegut mundialment amb artistes com Rodchenko o El Lissitsky. Per la seva simplicitat i funcionalitat alhora de plantejar evolució, moviment-progress i síntesi. Traduït mitjançant la disposició de línies, quadrats, cercles i altres figures geomètriques que sota la senzillesa tanquen un sense fi de significats. Amb aquest Cartell queda plasmada la intenció del seu creador i el seu posicionament.


    


Impremta Varela

Incorporat en la sèrie del Cartellisme Corporatiu per a l’Empresa «Impremta Varela» de Santa Coloma.

L’ús de tipografies variades, versàtils i funcionals; es realitza la composició per a la seva campanya publicitària, que es donarà cabuda en revistes, mailings, calendaris i altres amb el mateix motiu. L’acabo final es realitza mitjançant el [Illustrator].


    


Impremta Varela

Incorporat en la sèrie del cartelisme Corporatiu per a l’Empresa Impremta Varela de Santa Coloma. En aquest cas, es tractava de promocionar-la i seguint la línia del Constructivisme Rus, s’evoquen els mateixos paràmetres.

Es va presentar per a la seva posterior realització gràfica sobre diverses aplicacions com, revistes, mailings, etc. A més de traslladar-se a gran grandària per formar part del propi espai, en gran format; tant interior com a exterior.


    


Impremta Varela

Incorporat en la série del Cartellisme Corporatiu per a l’Empresa Impremta Varela de Santa Coloma. La seva finalitat era constatar com a Calendari Oficial del 2016, però es va ampliar a altres divulgatius i també en format gran per a l’ús dins de l’Empresa com a recurs visual i promocional.

La idea neix de la superposició de tipografies o lletres, dissenyades i col·locades estratègicament per realçar una en concret i enaltir la seva lectura, creant el mes de l’any. Podem visualitzar cadascun dels mesos en la diapositiva nº2. El vermell fa que no puguem ometre la lectura i amb ell, l’esdevenir dels dies. El tractament del color va a la recerca de tots els escomesos que concerneixen en una Impremta i per això, aquesta subtilesa en la seva representació, que si aconseguim parar un segon veurem la intenció del dissenyador.


    


Un gintònic collons!

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Bar LUPARA [Plaça Santa Caterina, Barcelona].

SINOPSI: Pintura Mural creada per una sèrie de peces promocionals de la beguda GIN TONIC, per LUPARA. L’enfocament de la creació ve donat a través de la paròdia i la sàtira de cada personatge escollit. En aquest cas l’actor Robert de Niro i la seva famosa escena de Taxi Driver, queda caricaturitzada mitjançant un cogombre en mà, quan sosté una pistola en el fotograma real. El procés de treball traslladat al mur, es regeix en la reducció de tres tintes planes (veure-última fotografia i la proposta inicial), reflex de la síntesi d’imatge tractada en [Photoshop i Illustrator], per arribar a la imatge òptima i d’estètica Mural traduïda en acrílic i sobre paret.


    


Jimi Hendrick’s

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Bar LUPARA [Plaça Santa Caterina, Barcelona].

SINOPSI: Pintura Mural creada per una sèrie de peces promocionals de la beguda GIN TONIC, per LUPARA. L’enfocament de la creació ve donat a través de la paròdia i la sàtira de cada personatge escollit. La composició per a aquesta creació era conjuminar i vincular el personatge amb la marca de ginebra-Hendrick’s-. A través de la fusió entre imatge i tipografia, s’unifiquen tots dos conceptes i neix una llimona sorgida del pèl del mític músic que connota al del gin tonic i així a la venda concreta del Hendrick’s. La idea assemblada t’atrapa i et deté seductorament, vestida amb dues tintes, de negre i groga llimona


    


Impremta Varela

Incorporat en la sèrie del Cartelismo Corporatiu per a l’Empresa Impremta Varela de Santa Coloma. A manera de reticle neix el caràcter principal de l’Empresa: La lletra ”G”. En el seu si, enclavat un ull, que percep en ell un món digital, ja que en el mateix, transiten totes les gammes de colors.

Aquest Cartell ha estat utilitzat en diverses Campanyes, mitjançant anuncis, revistes, pamflets i altres divulgatius promocionals com a mítics i tríptics, mailings, lones i roll-ups. És la pura imatge de la Impremta viva.


    


Bee feater my freind

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Bar·LUPARA _[Plaça Santa Caterina, Barcelona].

SINOPSI: Pintura Mural creada per una sèrie de peces promocionals de la beguda GIN TONIC, per LUPARA. L’enfocament de la creació ve donat a través de la paròdia i la sàtira de cada personatge escollit. I en aquest cas, utilitzar la famosa frase: ”Be water my friend”, de l’anunci que va emetre BMW amb Bruce Lee, durant el 2006-2007. El joc de paraules o Anagrama és utilitzat per crear la transposició de les lletres d’una paraula per crear el resultat visible i completament diferent. Portant de nou el registre a la marca Beefeater. Tot realitzat en acrílic sobre paret.


    


Impremta Varela

Disseny de mailing per promocionar la nova Impremta Varela, obtenint una difusió amb innovadora i moderna; que marca l’inici del canvi.

El seu procés de creació és a través de Illustrator i realitzant el mailing amb l’aplicació web mailchimp.


    


God save the gin

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Bar·LUPARA _[Plaça Santa Caterina, Barcelona].

SINOPSI: Pintura Mural creada per una sèrie de peces promocionals de la beguda GIN TONIC, per LUPARA. L’enfocament de la creació ve donat a través de la paròdia i la sàtira de cada personatge escollit. És la peça clau i l’essència de la sèrie. ja que és la mare Regna d’Anglaterra, de qui coneixem consumeix aquesta beguda. Alterant la seva imatge i portant-la a una simulada portada del disc de Sex Pistols i transmutan la frase commemorativa i himne nacional: God save theQueen.


    


Impremta Varela

Apostem per aquesta felicitació de Nadal i del Nou Any 2015, ja que la imatge ens porta al famós artista Mr. Brainwash, conegut per aquest tipus de composicions i missatges inclosos plens de possibilitat i contemporaneïtat. Així, és el reflex d’aquesta Impremta després de generacions de professionalitat. En ella resideix la capacitat i la transmutació. L’adaptar-se als nous temps.

Reconèixer el que s’està fent en el seu mateix ram, en aquest companyonia que retroalimenta a tot creador d’idees artístiques. Així neixen noves etapes i fluxos de creativitat. El missatge queda clar amb aquest fotomontaje tractat amb Photoshop i Illustrator.


    


Creu Roja

Cartell per encàrrec per a la Creu Vermella. El missatge era clar i el seu motiu unificador. Per això, amb la figura del rubicub, es va formar una imatge que integrés aquesta condició: Tots som un.

Com a únic element del que apareix el logo corporatiu d’aquesta gran fundació i amb l’ajuda del Photoshop/Illustrator]es va confeccionar el propòsit-objectiu


    


Yes we gin

LOCALITZACIÓ: Col·locat en la paret del Bar · LUPARA _[Plaça Santa Caterina, Barcelona].

SINOPSI: Pintura Mural creada per una sèrie de peces promocionals de la beguda GIN TONIC, per LUPARA. L’enfocament de la creació ve donat a través de la paròdia i la sàtira de cada personatge escollit. Sumant en aquest cas, la frase cèlebre: Yes we ca, de la campanyapolítica del President Barack Obama a EUA. El canvi ve dau per la variació de la paraula ca per gin, i de nou, l’alteració sintàctica juntament amb el tractament de la peça componen el resultat a dues tintes.


    


Doctype 2

Peça d’Autor de 100x70cm realitzada sobre làmina estucada mate.

Pertany a la série Letters on buscava experimentar diferents tipus de tècniques: ·Tranfer · Pintura superficial · Reserves, etc.


    


Impremta Varela

La intenció de crear aquest disseny, va ser com a evolució promocional i publicitària per a la Impremta Varela. El seu procés creatiu consta de la realització de taques en colors diferents (CMYK) per generar finalment amb Ilustrator el seu estat corporatiu, guardant relació amb l’empresa destinada.

Ha estat una imatge dotada per al canvi de gràfica corporativa de l’empresa. Es va utilitzar en diversos suports publicitaris i promocionals. Així com per a papereria, cartellisme i grafisme per vestir la sucursal de copisteria de la mateixa, al Carrer Major 24 de Santa Coloma de Gramenet. La seva divulgació ha arribat a revistes, passant pel seu procés creatiu esdevé a partir de l’ús de tinta sobre paper i finalment la seva composició a través d’Illustrator.


    


Impremta Varela - Sant Jordi 2016

Cartell creat per Impremta Varela i la festivitat de la Diada a Catalunya.

A través d’un mailing, elaborada a partir de tipografies específiques i amb una sensibilitat concreta, per emetre l’emoció del sentiment viu i social que transmet aquesta tradició d’identitat històrica, cultural i literària. La composició també fa referència al món de la Impremta per la metodologia emprada en el seu exercici artístic. La rosa a manera de aiguada, enalteix l’olor i l’essència de la pròpia Cultura Catalana.


    


Impremta Varela

Incorporat en la sèrie del cartellisme corporatiu per a l’empresa Impremta Varela de Santa Coloma. La idea prové de l’Escola d’Art Bauhaus i el seu modus operandi.

Sobre la base d’uns componedors tipogràfics es va desenvolupant l’efecte gràfic buscat, emulant a l’ús i la manera d’imprimació a l’origen; però traslladat al cartell mitjançant la fotografia de plató i el muntatge digital. Es crea un assentament absolut en la seva lectura, pel pes visual que emanen les peces de plom i que conviuen amb la modernitat, ja que s’empasten al mètode íntegrament comunicativa. Ha estat una imatge molt reconeguda i reproduïda.


    


Malpaso

Campanya publicitària, promoció de la Diada de Sant Jordi 2013 a Catalunya per a l’Editorial Mal Paso. L’encàrrec consistia en la creació de cartells, flyers, roll-ups, punts de llibre, així com els anuncis per als periòdics (El País).

Tractem tot el circuit de agenciamiento per a la seva publicitat, realitzant fotos de plató, dibuixos i esbossos varis per produir el seu muntatge posterior en Illustrator i Photoshop.


    


Impremta Varela

Campanya publicitària promocional del Calendari de la Impremta Varela per el 2015. La seva gràfica també va ser utilitzada per mailing promocional.

Realitzada amb Illustrator, Quarkexpress i el mailing amb l’aplicació web mailchimp.


    


Von Strüdel

Campanya Promocional per a l’esdeveniment Von Strüdel que consta d’un fotomontaje específic a manera de collage arquitectònic que dóna cabuda a l’itinerari que concep l’esdeveniment i el seu menú culinari com un acte cerimoniós i magnificent.

Recorda una portalada neoclàssica dins d’un perfil contemporani exclusiu per a la seva promoció.


    


Bar Lupara

Amb aquest continuo d’imatges, fem al·lusió a la tècnica mural de vinils que proposa l’autor per a cada representació segons petició.

De les mateixes característiques podem apreciar la mateixa fórmula emprada, en peces anteriorment esmentades i col·locades “in situ” sota la ironia publicitària i el seu doble significat, en la seva creació i la seva autoria.